Portfolio signature

Évekig a piac kedvence volt, de most hatalmas csalódást okozott ez a befektetés

A hosszú éveken át válságállónak hitt gyorsétterem-részvények 2025-ben látványosan kiestek a befektetői kegyekből. Miközben a fogyasztók továbbra is esznek hamburgert és burritót, a szektor nagy része komoly mínuszban zárja az évet, a növekedési sztoriként árazott láncok, például a Sweetgreen, a Chipotle vagy a Shake Shack árfolyama pedig összeomlott. A kép korántsem homogén: a McDonald’s és a Yum Brands még tudott hozamot termelni, de a szektor egészét lefedő ETF már kétszámjegyű mínuszban jár, ami jól mutatja, hogy a magas infláció, a megugró költségek és a változó fogyasztói szokások igazán próbára teszik a gyorséttermek legendás ellenálló képességét.
Pörgesd fel a portfóliód részvényekkel! Mutatjuk, hogy mibe tedd a pénzed: forró hazai és nemzetközi tőzsdei sztorik szakértőktől!
Ez itt az on the other hand, a portfolio vélemény rovata.
Ez itt az on the other hand, a portfolio vélemény rovata. A cikkek a szerzők véleményét tükrözik, amelyek nem feltétlenül esnek egybe a Portfolio szerkesztőségének álláspontjával. Ha hozzászólna a témához, küldje el cikkét a velemeny@portfolio.hu címre. A megjelent cikkek itt olvashatók.

Lelassultak a gyorséttermek

A gyorsétteremláncok részvényei hosszú éveken át a befektetők kedvencei közé tartoztak, stabil kereslet, válságálló üzleti modell, kiszámítható profit. A szektor különösen a pandémia idején bizonyította ellenálló képességét, amikor a házhoz szállítás és az olcsóbb étkezési alternatívák iránti kereslet rekordszintekre emelkedett.

2025-ben azonban megtört a lendület.

A legtöbb meghatározó amerikai gyorsétteremrészvény idén jelentős veszteséget szenvedett el, olyan nevek is, mint a Chipotle, a Shake Shack vagy a Wendy’s. Idén mindössze a McDonald’s (+4%) és a Yum Brands (+11%) tudott érdemi hozamot felmutatni, miközben a kisebb vagy növekedésorientáltabb láncok súlyos mínuszban zárják az évet. A leglátványosabb zuhanást a Sweetgreen produkálta, amely több mint 80%-ot veszített értékéből, de a Jack in the Box (-59%) és a Chipotle (-50%) is a vesztesek listáján szerepel.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés