Előfizetői tartalom

Tízmilliárdos bukta M5-ös ügyben: miért állt el a tárca a kivásárlástól?

Portfolio
Egyrészt finanszírozási gondok, másrészt amiatt állt el a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Zrt. magánkézben lévő 60%-os tulajdonhányadának az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. általi megvásárlásától, mert míg a 60%-os pakett megvásárlása idén következne be, addig a 100%-os pakett értékesítésének bevétele jövőre jelentkezne, ami így felboríthatná a konvergenciaprogramot - tudta meg a Magyar Nemzet egy szakmabeli informátorra hivatkozva.

Mint ismert, a GKM február még végén azt jelezte, hogy az ÁAK opciós jogával élve megvásárolja az AKA 60%-os tulajdonhányadát. Ezt követően pedig a 40%-os állami csomaggal együtt privatizálja a teljes társaságot. Az ügylet lényegesen nagyobb bevétellel (egyes kalkulációk szerint 40-45 milliárddal) járna az állam számára, mint ha csak a 40%-os, kisebbségi részesedést...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés