Előfizetői tartalom

Átállás az euróra vs. atraktív árazás

Portfolio
A Bundesbank mellett vizsgálatot végzett a Szövetségi Statisztikai Hivatal is, hogy felmérje az euró bevezetésének hatását az árszínvonal alakulására. Ebből a célból 18,000 termék árát vizsgálták meg 2000. áprilisa óta. Az eredmények alapján nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy az euró bevezetése árnövelő hatású lesz-e.

Az egyik speciális probléma, amit a Hivatal vizsgált, az ún. atraktív árazás módszere. Számos fogyasztási cikk ára végződik jelenleg is 8-ra, 9-re, 0-ra, és ehhez kapcsolódóan kérdéses, hogy ez az árazási magatartás az euró bevezetésénél is megmarad-e. Tehát az euró árat úgy alakítják, hogy hasonló pszichológiai hatás legyen vele elérhető, mint a korábbi árral....

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés