Előfizetői tartalom

Növekvő fogyasztói bizalom Németországban - csak óvatos optimizmus indokolt

Portfolio
A német fogyasztói bizalom tovább emelkedhet áprilisban a nagyobb cikkek iránti elfojtott kereslet következtében, azonban kedvezőtlen jel, hogy a rekordmagasságban lévő német munkanélküliség csökkentette a jövedelemvárakozásokat. Ez a már a hetedik egymást követő hónapja emelkedő GfK fogyasztói bizalmi indexet megállíthatja - közölte ma a német kutatóintézet legfrissebb felmérési eredményeire hivatkozva. Az elemzői prognózisok az áprilisi előretekintő index tekintetében 4.8 pontos értéket valószínűsítettek, a tényadat ezzel szemben 5.2 pont lett a felfelé módosított márciusi 4.9 pont után (eredeti: 4.8 pont).

A nürnbergi székhelyű kutatóintézet szakértője, Rolf Bürkl szerint figyelmeztető jel, hogy bár áprilisban is növekedett az index értéke, azonban annak mértéke elmaradt a február-márciusi növekedéstől - számolt be a Reuters. A német lakossági jövedelmekre, illetve a gazdasági növekedésre vonatkozó várakozások már a második egymást követő hónapban szignifikánsan...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés