Előfizetői tartalom

"Húsvét-hatás" a kiskereskedelemben

Portfolio
A kiskereskedelmi forgalom márciusban dinamikusan (folyó áron 8.2%-kal, változatlan áron 7.4%-kal) emelkedett az előző év azonos hónapjához képest - közölte a KSH. A korábbi hónapokhoz viszonyított jelentős növekedést főként az okozta, hogy a hónap végi húsvét miatt az ünnepi bevásárlások 2005-ben márciusra estek, míg 2004-ben nagyrészt áthúzódtak áprilisra. Naptárhatástól megtisztítva a hó/előző év azonos hónapja volumenindex 103.5%-os.

A változatlan áron, naptárhatástól megtisztított forgalom az első három hónapban 3.0%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.A húsvét hatása az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem eladásainál a legszembetűnőbb a márciusi adatokban. Míg a fogalom volumene kiigazítás nélkül számítva 7.5%-kal emelkedett, naptárhatással kiigazítva csak 0.9%-os a bővülés...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés