Előfizetői tartalom

5 éves csúcsközelbe ugrott a német fogyasztói bizalom

Portfolio
A felfelé módosított 8.0 pontról 8.6 pontra, 2001. novembere óta nem látott magasságba emelkedett Németországban a GfK piackutató intézet által számított, előremutató fogyasztói bizalmi index augusztusban. Az elemzői konszenzus 7.9 pontot valószínűsített az eredetileg júliusra közzétett 7.8 pontról. Az index ugrása mögötti elsődleges ok az, hogy a fogyasztók a januári 3%-pontos ÁFA-emelés miatt nagyobb értékű vásárlásaik fokozását tervezik (előrehozott kereslet).

A fogyasztói bizalmi index három alindexének alakulása vegyes képet mutat: míg a vásárlási hajlandóság alindexe 54.2-ről 57.5 pontra ugrott (az ötödik egymást követő hónapja emelkedett), addig a gazdaság helyzetével kapcsolatos várakozásaik alindexe 20.4-ről 15.6 pontra zuhant (második hónapja csökkent). Pozitív ugyanakkor, hogy a jövedelem alakulásával kapcsolatos várakozások...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés