Előfizetői tartalom

Eldördülhet a startpisztoly a ferihegyi magánvasút építésére - mit érdemes tudni róla?

Portfolio
A terv kész, már csak a kormánynak kell megadnia a szabad jelzést a Ferihegyi repülőteret a Keleti pályaudvarral összekötő gyorsvasút megépítéséhez - értesült a Népszabadság. A lap írása szerint az államnak 2027-ig évente átlagosan 3.5 milliárd (2.8 mrd Ft rendelkezésre állási díj + jegyárkiegészítés), az utasoknak jegyenként 1500-2000 forintjába kerülne a Ferihegyi repülőtér új gyorsvasútja. A Ferihegy expressz (Ferex) néven jegyzett negyvenmilliárd forintos beruházás magánbefektetők bevonásával, 20 éves koncesszióban valósulna meg, a koncessziós tendert márciusban írná ki a gazdasági tárca. A gyorsvasút építése 2008-ban kezdődhetne, az első vonatok 2010-ben állhatnak be a légikikötő kettes terminálja alá.

A Keleti pályaudvarról húszpercenként rendszeresen induló vonatok Kőbánya-Kispest és Ferihegy1 megállóhely érintésével 18 perces menetidővel juthatnak majd el a repülőtér kettes terminálja alatti végállomásukra. A tervek szerinti magas színvonalú szolgáltatásokért nem sokat kérhetnek az üzemeltetők: a jegyárakat 1500-2000 forintban maximálnák, holott a gazdaságilag...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés