Előfizetői tartalom

Meglepetést okozott a német fogyasztói bizalom javulása

Portfolio
A várakozásokkal ellentétben nem csökkenést, hanem emelkedést jelzett januárra a GfK kutatóintézet által számított fogyasztói bizalmi index Németországban. A ma reggel közzétett, előretekintő jellegű mutató a felülvizsgált 4.4-ről 4.5 pontra emelkedett, míg a piac 4 körüli értékre számított a mintegy 2000 fő megkérdezésével végzett felmérés alapján.

A német fogyasztó bizalom emelkedését nagy valószínűséggel az magyarázza, hogy a vállalatok növelték munkaerő iránti keresletüket, melynek hatására a munkanélküliségi ráta 14 éves mélypontra süllyedt. Ezzel szemben az inflációs ráta 12 éves csúcsot ért el Németországban, az euro erősödése pedig az export versenyképtelenebbé válásával erősíti a lefelé mutató...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés