Előfizetői tartalom

Többletinflációs hatást okoz az Unilever magyarországi lépése

Portfolio
Miután befejeződtek az árnövelésre vonatkozó kereskedelmi tárgyalások, átlagosan 10% alatti áremelést hajt végre az Unilever Magyarország Kft. - írja a Világgazdaság. A cég illetékese elmondta, hogy az Unilever az elmlét években a költségnövekedéseket a hatékonyság javításával kompenzálta, idén azonban a pluszkiadások egy részét már érvényesítenie kell az árakban. A 10% alatti átlagos áremelkedés a cég szerint csak töredékét teszi ki annak, amekkorát az alapanyagok drágulása indokolna.

A növényi olajok drasztikus drágulása miatt az Unilever margarinjai, ketchupjai, majonézei és jégkrémei az átlagosnál nagyobb, míg ételízesítői átlagnál kisebb mértékben drágulnak. Az Unilever Magyarország (2006-os éves nettó 81 milliárd forintos árbevételével) a legnagyobb napi fogyasztási cikkeket előállító cég a hazai piacon. Az árbevétel 60%-át élelmiszerekből...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés