Vége a halálutaknak: két autóutat is átadnak az idén
Gazdaság

Vége a halálutaknak: két autóutat is átadnak az idén

Portfolio
Több "halálutat" is átépítenek; a tervek szerint még az idén átadják az M70-es autóutat és befejezik az M2-es autóút bővítését - írta a Magyar Nemzet pénteken.
A lap közölte, hogy hamarosan négysávossá alakítják az M7-es és az M1-es autópálya egy-egy viszonylag rövid, de annál balesetveszélyesebb leágazását. Az M70-est az év végén, az M15-öst jövő tavasszal adják át a forgalomnak. Dolgoznak több országos főút bővítésén is, ahol ma még sok baleset történik.

A cikkben felhívták rá a figyelmet, hogy az osztott pályás utak lényegesen biztonságosabbak, mint azok, amelyeken kétirányú forgalom halad.

Az pedig különösen veszélyes, ha sok kilométernyi autópályás suhanás után az út átalakul, és kétszer egy sávban folytatódik.

Az ilyen szakaszokon lényegesen több baleset történik: főleg a késő éjszakai, kora hajnali órák veszélyesek, amikor kisebb a forgalom, a vezetők figyelme pedig ellankad. A súlyos, frontális balesetek többsége mind az M15-ösön, mind az M70-esen hajnalban történt. A két útvonal hasonló abból a szempontból, hogy egy nagy forgalmú sztráda leágazásaként építették, és mindkét esetben szükségmegoldásnak vélték a kisebb költséggel járó "fél autópálya" kialakítását.

Az M15-ös autóút az M1-es és Rajka között 15 kilométer hosszú, 1998-ban adták át, a bővítés azóta várat magára.

A 21,3 kilométeres M70-es autóút az M7-es autópálya letenyei csomópontjától a szlovén országhatárig tart. Mintegy tíz éve 9,5 kilométer hosszan elkészült a kétszer két forgalmi sáv. A bővítés csupán 12 kilométerre vonatkozik, a murarátkai csomópont előtti és utáni 6-6 kilométerre. Mindkét szakasz szerepel abban a kormányhatározatban, amely a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus közúti - valamint vasúti, elővárosi és vízi - közlekedési fejlesztéseinek listáját tartalmazza. A beruházások időarányosan zajlanak, az M70-es forgalomba helyezésének tervezett időpontja az év vége, míg az M15-ös esetében jövő tavasz a céldátum.

A "halálút" elnevezést a sajátos adottságai miatt érdemelte ki a két szakasz, azonban nem ezek követelték a legtöbb áldozatot - írta a Magyar Nemzet. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az ország tíz legveszélyesebb útja közül nyolc elsőrendű, azaz kiemelten fontos főút. Ezeken rendkívül sok baleset történik, a halálos tragédiák számát összegző listán az első két helyen is főút található. A leginkább veszélyes a 4-es, amely Budapestet Szolnok érintésével köti össze a magyar-román határral.

A Magyar Nemzet arról is írt, hogy a Vácról, Dunakesziről a fővárosba tartók a közeljövőben biztonságosabb körülmények között autózhatnak majd, mivel zajlik az M2-es bővítése, felújítása. A tervek szerint még az idén átadják a végig négysávos gyorsforgalmi utat Vác déli csomópontja és az M0-s autóút között.
gáztározo0921
klima0921
shutterstock_1424418242
szaudarábia0921
uzemanyag0920
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
szaudaramco0921