tesco0921
Gazdaság

Elbukhat az új diszkontlánc, amely az Aldit és a Lidlt támadta

Portfolio
Egyelőre úgy tűnik, kudarccal végződik a Tesco próbálkozása: hiába indított új diszkontláncot, nem sikerül megfékeznie a két nagy német rivális, az Aldi és a Lidl előretörését az Egyesült Királyságban.

Tavaly szeptemberben számoltunk be arról, hogy nagy dobásra készül a Tesco az Egyesült Királyságban. A piacvezető vállalat ugyanis megelégelte a Lidl és az Aldi térhódítását, ezért a saját fegyverüket fordította a németek ellen: Jack's néven új diszkontláncot indított.

A Tesco menedzsmentje nagyon bizakodó volt, 2018-ban még úgy számoltak, hogy első körben mintegy 100 üzletből álló hálózatot hoznak létre. A boltok egy részét akkor már üzemelő kiskereskedelmi egységek adták volna, amelyeket Jack's üzletekké alakítottak volna át, illetve teljesen új boltok nyitását is tervezték.

A legfrissebb híradások viszont már arról szólnak, hogy az új diszkontlánc finoman szólva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Eddig csupán 10 üzlet nyitott meg, pedig Dave Lewis, a Tesco vezére úgy számolt, hogy az első hat hónapban már 10-15 boltjuk lehet szerte az országban - írja a Guardian összefoglalójában. A Jack’s jövőjével kapcsolatban az is aggodalomra adhat okot, hogy az egyik első boltjukban már kénytelenek voltak a dolgozók létszámát is csökkenteni. Komoly csalódást kelthetett a befektetők körében az a júniusi tájékoztatás is, amely szerint az új diszkontlánc az indulása óta csupán 24 millió fontos (durván 9 milliárd forintos) bevételt generált.

Utóbbival kapcsolatban egy, az ügyben megszólaltatott szakértő úgy nyilatkozott, hogy vélhetően a Jack’s üzemeltetése veszteséges a Tesco számára. Bryan Roberts, a TCC Global elemzője szerint viszont még túl kevés idő telt el ahhoz, hogy meglehessen ítélni, sikeres vagy sikertelen próbálkozás a Tesco részéről az új diszkontlánc beindítása.

Egyre jobban aggódhat a Tesco

Nem véletlenül döntött a Tesco menedzsmentje az új diszkontlánc elindítása mellett, nagy szükségük lenne egy olyan hatékony megoldásra, amellyel meg tudnák őrizni saját piacukat, illetve amellyel érdemben vissza tudnák szorítani a német riválisok, az Aldi és a Lidl folyamatos térhódítását.

A Tesco ugyanis szép lassan veszít teret az Egyesült Királyságban, míg a németek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a teljes piacból. A piacvezető kiskereskedelmi vállalat piaci részesedése a legfrissebb statisztikák szerint 26,9 százalékot tett ki, egy évvel korábban viszont ez az érték még 27,4 százalék volt. Az Aldi és a Lidl együttes piaci részesedése viszont mostanra meghaladta a 14,1 százalékot, míg egy évvel korábban a piacnak csupán 13 százalékát birtokolták.

Címlapkép forrása: Geography Photos/Universal Images Group via Getty Images

BenzinGázolaj
hollandia_nyugdíjasok_getty
GettyImages-1177537643
GettyImages-1180841559
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
GettyImages-1177537643