Előfizetői tartalom

Felejtés és túlélés helyett kreativitás és játék – Ilyen lehet a jövő iskolája?

Bíró Attila
„20 év elegendő lenne ahhoz, hogy Magyarország a progresszív iskolaképek felé induljon el, csak bele kellene már végre vágni” – mondta el a Portfolionak adott interjújában Vass Vilmos, habilitált egyetemi docens, aki jelenleg a Metropolitan Egyetem (METU) főállású szakvezetője, fő kutatási területei pedig az interdiszciplináris tantervfejlesztés, a kreativitás pedagógiája, illetve az összehasonlító tantervelmélet. A neveléstudomány szakértőjével hongkongi vendégtanítása előtt többek között arról beszélgettünk, hogy milyen lesz a jövő iskolája Magyarországon; milyen lehetséges szcenáriókat látnak ma maguk előtt a tudósok; mennyiben fogja megváltozni a digitalizáció az oktatás menetét; valamint szóba került az is, hogy lehet-e Magyarországnak nemzetközi értelemben is elismert, top 50-es egyeteme 20 év múlva.
Milyen lehet a jövő iskolája? Soha egyetlen percet sem késő vonatok, teljes egészében zöld energiával működő autók, a 2038-as futball világbajnokságon a legjobb négy közé jutó magyar válogatott, csak néhány dolog a következő évtizedekből. Na, de milyen lesz a jövő iskolája Magyarországon 20 év múlva? Vass Vilmos: Ez nem egyszerű kérdés, mert egyfelől gyorsan változó...

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 543 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái