autoipari katasztrofa zuhan az autogyartas a brexit miatt
Gazdaság

Újabb katasztrofális adatok: romba dől Európa egyik legerősebb országának autóipara

Portfolio
Nagy-Britanniában közel 4 százalékkal csökkent az autógyártás szeptemberben, ezzel folytatódott az autóipar lassan két éve tartó, egyre katasztrofálisabbá váló lejtmenete Európa egyik legerősebb országában. A teljes évet vizsgálva még szomorúbb a kép, a megállapodás nélküli Brexit rémképe, valamint a globális autóeladások csökkenése egyaránt komoly nehézségeket okoznak a szektornak.

Szeptemberben részletes elemzésünkben írtunk arról, hogy a britek fejest ugrottak az ismeretlenbe 2016. június 23-án, amikor a Nagy-Britannia EU-tagságáról szóló népszavazás a kilépést támogató tábor győzelmével zárult. A döntés azonnal hatalmas bizonytalanságot eredményezett a nagyvállalatok és a gazdasági döntéshozók körében és bátran kijelenthetjük, az elmúlt évek végeláthatatlan tárgyalási sorozatai ellenére sem tisztult a kép. Nincs olyan ember ma, aki képes lenne megmondani, hogy a britek mikor és milyen feltételekkel hajthatják végre a kilépést, ha egyáltalán sor kerül rá valaha. A bel- és külpolitikai csatározások, az egyéni érdekek egymásnak feszülése komoly károkat okozhatnak a szigetország gazdaságának, de van egy terület, ahol a puszta bizonytalanság is elég volt a katasztrófához: a legendás brit autógyártás gyakorlatilag összeomlik a Brexit súlya alatt.

Utóbbi állításunkat újabb katasztrofális adatok erősítik: a brit autógyártók- és kereskedők szövetsége (SMMT) ugyanis azt közölte, hogy szeptemberben 122 256 autó készült Nagy-Britanniában, amely 3,8 százalékos visszaesést jelent 2018 azonos időszakához képest. Még komorabb a kép, hogyha az év első kilenc hónapjának teljesítményét vizsgáljuk: ezek szerint szeptember végéig kicsivel több, mint 989 ezer autó került legyártásra, amely közel 16 százalékos visszaesést jelent 2018 azonos időszakához képest.

A drámai visszaesés hátterében olyan okok állnak elsősorban, mint a megállapodás nélküli Brexit okozta bizonytalanság és a globális autópiac zsugorodása - áll BBC beszámolójában.

Az autógyártók kongatják a vészharangot

A helyzet komolyságát jól mutatja, hogy nemrég az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) és az Európai Autóipari Beszállítók Egyesülete (CLEPA), valamint további 21 autóipari szervezet együttes erővel figyelmeztette a döntéshozókat, hogy a megállapodás nélküli Brexit sokmilliárd eurós veszteséget eredményez majd az iparágnak.

Nem véletlen, hogy az autógyártóknak a legnagyobb fejfájást a megállapodás nélküli Brexit rémképe okozta és okozza a mai napig. Ahogy fentebb már említettük, egészen mostanáig nem lehet biztosat tudni arról, hogy milyen körülmények között hagyhatják el a britek az Európai Uniót. Az idő előrehaladtával pedig megnőtt a megállapodás nélküli Brexitnek a valószínűsége, amelyet korábban szinte teljesen elképzelhetetlennek tartott mindenki.

Azzal, hogy a megállapodás nélküli Brexit miért jelentene valóságos katasztrófát a brit autógyártás számára, alábbi cikkünkben foglalkoztunk részletesen:

appleiphone
The Hungarian central bank, also known as Magyar Nemzeti Bank,
Frankfurti tőzsde
Brexit Michel Barnier europai unio
getty építőipar építkezés város construction
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Esti webinárium
Közérthető előadás kezdőknek.
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
The Hungarian central bank, also known as Magyar Nemzeti Bank,