gyori audi-gyar autogyartas q3 jarmuipar
Gazdaság

Őrületes számokat tett közzé a győri Audi: soha nem gyártottak még ennyi autót Magyarországon

Portfolio
Az Audi Hungaria a számos kihívás ellenére kiemelkedő termelési eredménnyel zárta a 2019-es évet. A Q3 és a Q3 Sportback népszerűségének köszönhetően Győrben több jármű gördült le a gyártószalagról, mint korábban bármikor. Közben a motorgyártás is nagy lendülettel folyt, a belsőégésű motorok mellett a sorozatgyártás megkezdése után egy évvel már több mint 90 000 e-motort állítottak elő a hazai üzemben.
Érdekli, hogy mi a véleménye a szakembereknek a globális és a magyar járműipar legnagyobb kihívásairól és az azokra adható legjobb válaszokról, megoldásokról? Jelentkezzen még ma a Járműipar 2020 konferenciára, extra early bird áron!

Tavaly a győri Audi-gyár 1 968 742 motort, köztük 1 370 316 benzin-, 508 059 dízel, valamint 90 367 elektromos motort gyártott. Ez egyben azt is jelentette, hogy a 2018-as darabszámmal közel megegyező motort állítottak elő Győrben. Ugyanakkor azt is észre kell venni, hogy a teljes darabszámon belül közel 5 százalékos részarányt tettek már ki az elektromotorok, amelyek jóval egyszerűbb, olcsóbb berendezések a belsőégésű motorokhoz képest. Arról, hogy az elektromobilitás és a digitalizáció irányába történő elmozdulás milyen és mekkora mértékű kihívások elé állítja a vállalatot, az alábbi cikkünkben írtunk részletesen:

A motorgyártás darabszámai egyébként az alábbiak szerint alakultak: a vállalat 99 789 háromhengeres- és 983 893 négyhengeres Otto-motort gyártott, köztük a 2,0 literes négyhengeres benzinmotort, amelyet az „Év Nemzetközi Motorjának“ választottak. Emellett az Audi Hungariánál 331 727 négyhengeres dízelmotor készült. A legendás öthengeres Otto-motorból az elmúlt évben 14 927 darabot gyártottak.  A hathengeres motorokból 267 105 Otto- és 168 996 dízel, továbbá 11 938 nyolc- és tízhengeres motor készült az Audi Hungariánál. 2018 óta a vállalat elektromos motorokat is gyárt, arányuk jelentősen nőtt az elmúlt évben. Összesen 90 367 e-motor készült Győrben 2019-ben.

A járműgyártásban a vállalat az eddigi legmagasabb gyártási volument érte el, 2019-ben összesen 164 817 Audi-modell gördült le a gyártószalagról.

Az Audi Q3 volt a legmagasabb darabszámban gyártott modell, amelyből 120 230 készült. Az Audi TT modellekből 11 791 Coupé-t és 3 208 Roadstert gyártott az Audi Hungaria. 2019-ben 7 302 Audi A3 Cabriolet hagyta el a gyártócsarnokot, valamint 6 986 A3 Limousine, amelyet március óta Ingolstadttal közösen gyárt a vállalat. Az Audi Q3 Sportback sorozatgyártását nyáron kezdte meg a vállalat, év végéig 15 300 darab készült a legújabb győri modellből.

Tavalyi elemzésünkben mi is felhívtuk az olvasók figyelmét két dologra:

  1. A személyautók gyártása új lendületet vett Győrben az Audi Q3 és a Q3 Sportback megjelenésével. 2018-bn kereken 100 ezer autó gördült le a gyártósorról, amely elmaradt a 2017-ben produkált 105 941 darabos gyártástól is. Annak köszönhetően viszont, hogy a vásárlók körében nagyon népszerű az SUV-szegmens, ahol a Q3 és a Q3 Sportback is versenyez, érdemben növekedhet a gyártási darabszám.
  2. A győri üzem névleges éves kapacitása 160 ezer darab autó, hallottunk olyan várakozást is nem hivatalos forrásból, amely szerint a termelés ezt az értéket megközelítheti 2019-ben.

A most közölt hivatalos, 164 817 darabos gyártási darabszám bizonyítja, hogy nem voltak alaptalanok a piaci pletykák. Egyben nagyon jó hír is, hogy az új modelleknek köszönhetően sikerült a győri Audi-gyár névleges, éves gyártókapacitását meghaladó autót előállítani. Ahogy arról egy másik elemzésünkben részletesen írtunk, általános jelenséggé vált az autóiparban, hogy a nagy autógyártók a hatékonyság jegyében a drága nyugat-európai üzemeikben visszafogják a termelést és igyekeznek a jóval olcsóbban gyártó kelet-közép-európai üzemeikben kihasználni a rendelkezésre álló gyártókapacitásaikat. Ezt a stratégiát láthatjuk most Győrben is, amelynek eredményeként soha nem látott darabszámú Audi készülhetett Magyarországon.

Mindezzel kapcsolatban Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke kijelentette:

Nagyon büszke vagyok a vállalat teljesítményére, és ezúton is szeretnék ezért köszönetet mondani munkatársainknak. Ismét bebizonyítottuk, hogy az Audi Hungaria nagyszerű teljesítményre képes. A digitalizáció, elektromobilitás és fenntarthatóság fémjelezte átalakulási folyamat számos kihívás elé állít minket. A jövőre vonatkozóan prioritásunk, hogy tovább növeljük termelékenységünket, amellyel erősítjük versenyképességünket. Ezzel a jövőben is biztos munkahelyeket tudunk nyújtani munkatársainknak.

Címlapkép forrása: MTI/ Krizsán Csaba

Frankfurti tőzsde
OTP fiók
Bejelentették a nagy megállapodást az Intesa és az Intrum között
vitézy dávid
brexit
coronavirus
Gázolaj
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Értékesítési vezető

Értékesítési vezető

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Szakmai asszisztens

Szakmai asszisztens

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
coronavirus