mti 3-as metró, metró
Gazdaság

Fontos részletek derültek ki a 3-as metró meghosszabbításáról

Portfolio
Február 17-én került sor a BKK lakossági fórumára, melyen a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításáról és annek feltételeiről volt szó - olvasható az Újpest.hu-n. A fórumon az érintett polgármesterek és más szakértők is elmondták álláspontjukat a projekt megvalósításával kapcsolatban.

Az eseményen a közlekedési központot Rácz Zoltán projektvezető, a Főmterv-et Schulek János műszaki igazgató, tervező és Szaló Csaba generáltervező, a IV. kerületet pedig Mártonffy István főépítész képviselte. Az eseményen részt vett Déri Tibor IV. kerületi, valamint Cserdiné Németh Angéla XV. kerületi polgármester, Varju László országgyűlési képviselő, az újpesti képviselő-testület számos tagja és az agglomerációs települések több önkormányzati képviselője is.

Rácz Zoltán kiemelte, hogy a BKK a fővárosi önkormányzattól arra kapott felhatalmazást, hogy elkészítse a tervezett metróhosszabbítás engedélyezési terveit, minden szükséges engedélyt megszerezzen, illetve részletes megvalósíthatósági tanulmányt készítsen a projekt számára, ami egyben a jövőbeli európai uniós támogatás alapfeltétele.

Budapest közlekedésének jövőjével meghívott szakértőkkel együtt kiemelten foglalkozunk a május 21-i Future City 2020 konferencián.

A legfőbb tudnivalók

Az első állomást a Rózsa utcánál alakítanák ki, amelyhez egy parkolóból és biciklitárolóból álló pont is épülne.

  • A korábbi tervektől eltérően az építkezés az Árpád út zöldfelületeit is jobban védené, a vonal délebbre húzásával az út északi járdája mellett lévő fasor teljes egészében érintetlen maradna.
  • A víztorony környékén a Hídláb utcánál, a Szilágyi térnél és a Dobó utcánál álló, 1984 óta szanálásra váró ingatlanokat elbontanák és az újpesti önkormányzat dönthet majd arról, hogy milyen típusú közterület létesüljön a helyükön.
  • A bontással az Árpád Úti Felüljáró forgalmi rendje is egyszerűsödne, ahol egy jelzőlámpás forgalmi csomópont jöhetne létre, közvetlen felhajtási lehetőséggel az Istvántelki útról.
  • A Szilágyi utca és a MÁV-terület között, a vasúti megálló alatt kapna helyet a Rákospalota-Újpest megálló, ahol az agglomerációból vasúttal érkezők közvetlenül szállhatnának át a metróra. Az állomás közvetlen északi szomszédságában P+R parkolókat alakítanának ki.

A metró ezt követően érkezne a felszínre, a villamos eleve a metrószerelvények számára kialakított nyomvonalára. Ennek következtében a 14-es villamos már nem közlekedne Káposztásmegyer felé, a vasútállomástól a Lehel tér felé pedig szerepét a 12-es villamos venné át.

Portfolio Ingatlan Újlakás-kereső
Metrodom Panoráma

Metrodom Panoráma

1047 Budapest, Attila utca 14
632 db lakás
30 – 147 m2 alapterület
21 – 132.5 M Ft
Átadás:
2019 H2

Ajánlatot kérek

A következő komoly átalakítás a Töltés utca és a Szilágyi utca keresztezésénél várható. A tervek szerint a két utca közvetlen kapcsolata megszűnne, mivel a metróvonalat szintben tilos keresztezni. Ennek kiváltására a végállomásnál, a Megyeri út és a Dunakeszi út összekötésével hoznának létre egy, a metró és a vasút alatt áthaladó, komplex közlekedési csomópontot. Az eddigi Töltés utcai kereszteződést pedig egy kerékpáros és gyalogoshíd váltaná föl.

Az Óceánárok utcai állomás lenne az első felszíni megálló, ami a jelenlegi villamosmegállótól kissé északabbra helyezkedne el. Itt az Árokhát utca vonalában, a leendő megálló déli végénél, épülne egy kerékpáros és gyalogos átjáró a XV. kerület felé.

A Bőröndös utcai állomás káposztásmegyeri oldalán az északi és déli kijáratok is a jelenlegi villamosmegállókhoz futnának ki a Külső Szilágyi útra. A XV. kerület felé a Székely Elek útnál létesítenének egy új gyalogos-kerékpáros átkelőt.

Az utolsó megálló a Megyeri úti végállomás lesz, amit az eredeti tervekkel ellentétben nem a Megyeri út déli, hanem az északi oldalára akarnak felépíteni. Ezzel a megoldással nem vágnák el a megállót a lakóteleptől.

  • A végállomásnak mind a káposztásmegyeri, mind a rákospalotai oldalán P+R parkolókat alakítanának ki: előbbi területen 150, utóbbin 300 darabot. A szakemberek szerint a XV. kerületi oldalon további parkolók kialakítására is sor kerülhet majd, de erre már csak egy másik beruházás keretében lesz lehetőség.A helyi és távolsági buszok számára is megállót alakítanak ki a közvetlen szomszédságában, de ez nem buszvégállomás lesz, mert azt Rácz Zoltán szerint és a fórumon elhangzottak alapján sem támogatják a helyi lakosok.
  • A végállomásnál tervezik egy vasúti megállóhely létesítését is, de ez csak akkor épülhet meg, ha a MÁV négyvágányossá tudja alakítani a 70-es vasútvonalat, ami viszont már nem a metróprojekt keretébe tartozik. Fontos, hogy az összes jövőben épülő megálló akadálymentesített lesz és a felszíni állomásokon minden esetben létesítenek gyalogos kapcsolatot a XV. kerület irányába.
  • A Szilágyi út mentén, a jelenlegi villamosvágányok helyén egy két irányú kerékpárutat alakítanának ki, ami délen az Óceánárok utcai, északon pedig a Dunakeszi felé tartó bicikliúthoz csatlakozna.
  • A zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatban Rácz Zoltán és Mártonffy István főépítész is hangsúlyozták, hogy a felszíni állomások mellett sűrű növénysávval és zajvédő fallal védik majd a lakosokat a kellemetlen zajhatásoktól. A főépítész szerint a fásítást már idén megkezdik a felszabaduló területen.
Portfolio Ingatlan Irodakereső
Atenor - Váci Greens

Atenor - Váci Greens

1138 Budapest, Váci út 117-133.
Kiadó terület: 23581 m2
Bérleti díj: 17 – 18 EUR
Átadás:
2020

Ajánlatot kérek

A kivitelezési munkálatok úgy is legalább 6 évet vesznek majd igénybe, hogy csak a meghosszabbított vonal egy része halad majd a kéreg alatt. Az új szerelvények viszont eleve halkabbak, mint a jelenleg a vonalon közlekedő villamos, a plusz zajvédelemmel együtt így a lakóknak nem kell aggódniuk a kellemetlen hangok miatt. Azt egyelőre nem tudni, hogy a jelenlegi számítások szerint 110 milliárd forintba kerülő beruházás végül kap-e EU-s támogatást.

Így látja a polgármester

Déri Tibor IV. kerületi polgármester elmondta, hogy amennyiben a 2021-2027-es uniós költségvetési ciklusban nem jut EU-s támogatáshoz a projekt, akkor 2027 utánra csúszik a lehetséges kezdő időpont. A IV. kerületi forgalomcsillapítási igényekkel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a BKK erre vonatkozó elképzelései még csak tervezési fázisban tartanak. A probléma szerinte minden érintett fél részéről átfogó megoldást kíván, amihez az áldatlan parkolási helyzetre is gyógyírt kell találni.

„Az ingyenes parkolás miatt Újpest egy célpont” – emelte ki a polgármester, hozzátéve, hogy a korábbi elképzelésekkel ellentétben a teljes IV. kerületben még idén szeretnék elkezdeni felmérni a parkolási viszonyokat.

A 3-as metró vonalán elhelyezkedő Váci úti irodafolyosó szerepével kiemelten foglalkozunk a május 21-én megrendezésre kerülő FM & Office 2020 konferencián.

Budapest a 3-as metró meghosszabbításával igyekszik lehetőséget biztosítani az agglomerációból érkezők számára, hogy le tudják tenni az autójukat, és ne a dugóban araszolva kelljen bejutniuk a munkahelyükre. A probléma komplex megoldásához viszont az agglomerációból érkezőknek élnie is kellene majd projekt által nyújtotta opcióval. Ha lenne rá lehetőség, akkor a metrót valóban ki kellene vezetni Fótra vagy Dunakeszire, de egyelőre azért kell lobbizni, hogy a Megyeri útig megvalósuljon a hosszabbítás, és kialakíthassák a káposztásmegyeri parkerdőt is - tette hozzá a polgármester.

Címlapkép forrása: MTI / Róka László

Ola
New Yorki tőzsde
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Elemző / Vezető elemző

Elemző / Vezető elemző
2020. május 19.
Portfolio HR Revolution 2020
2020. május 21.
FM & Office 2020
2020. május 21.
Future City 2020
2020. június 2.
Smart Logistics 2020
országház országgyűlés parlament rendeleti kormányzás koronavírus veszélyhelyzet