byd elektromos busz
Gazdaság

A közlekedés zöldítése elengedhetetlen a magyar klímacélok eléréséhez

Portfolio
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által kezdeményezett klímaügyi kerekasztal-beszélgetések folytatásaként Kaderják Péter energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár a városi közlekedés zöldítésében érdekelt vállalatok és intézmények vezetőivel egyeztetett 2020. május 12-én. A megbeszélések célja a Nemzeti Tiszta Fejlődési Stratégia konszenzusos megalkotása.

Az online egyeztetésen részt vett Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Czikora Tamás, a MOL Csoport mobilitási vezetője, Orgovány Ferenc, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezető igazgatója és Balogh Szabolcs, a társaság e-mobilitás terület vezetője, Balázs Ákos,  Debrecen alpolgármestere, Nagy Attila, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. vezérigazgatója, Balogh Zsuzsanna, a TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. közgazdasági igazgatója, Drescher László, a Zone Klaszter menedzsere; Erős Veronika, a NEUM projektvezetője, és Erb Szilvia, a KTI Közlekedéstudományi Intézet ügyvezetője.

Az egyeztetés során a résztvevők áttekintették, hogy milyen kihívásokkal kell szembenézni a fenntartható városi közlekedés szervezése során. Az alacsony kibocsátású vagy kibocsátásmentes közlekedési módok támogatása, a tömegközlekedés fejlesztése, a közlekedési igények ésszerű kiszolgálása egyformán meghatározó szerepet töltenek be a fenntartható és környezetbarát városok kialakításában.

Kaderják Péter kiemelte, hogy a közlekedés zöldítése a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv sarkalatos pontja, és a Magyarország által 2050-re vállalt karbonsemlegesség elengedhetetlen feltétele, hiszen a magyarországi üvegházhatású gázkibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül 98 százalékban a közúti közlekedés felel.

Éppen ezért a kormány a következő tíz évben a Zöld Busz Program keretében 36 milliárd forinttal támogatja az alacsony és nulla kibocsátású járművek forgalomba állítását a nagyvárosok közösségi közlekedésében.

A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv intézkedésének köszönhetően 2022-től csak elektromos buszt lehet üzembe helyezni a 25 ezer főt meghaladó lélekszámú településeken, ennek eredményeként tíz éven belül a nagyvárosokban közlekedő minden második busz környezetkímélő lesz

– közölte Kaderják Péter.

A következő évtizedben a közlekedési szektorban várhatóan egyre hangsúlyosabbá válik az elektromobilitás és az elektromos meghajtás, a közlekedés hosszú távú dekarbonizációját megalapozó egyéb alternatív technológiák.

A résztvevők egyetértettek abban, hogy a városi közlekedés zöldítésének jelentős szerepet kell betöltenie a következő évek dekarbonizációs stratégiájában, így az év végére elkészülő Nemzeti Tiszta Fejlődési Stratégiában is.

Az ITM további egyeztetéseket tervez az érintett iparági, érdekképviseleti és szakmai szervezetekkel, amelyek a kerekasztal-beszélgetések során megfogalmazott javaslataikkal hozzájárulhatnak a szakmai és társadalmi konszenzuson alapuló Nemzeti Tiszta Fejlődési Stratégia megalkotásához.

Címlapkép forrása: MTI/Krizsán Csaba

virág barnabás mnb
trend és varos
mol campus látványterv
Frankfurti tőzsde
olaj, wti
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. június 11.
Tudatos felkészülés a generációváltásra
2020. június 25.
Járműipar: Korszakváltás a beszállítóknál koronavírus idején
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
Online előadás
Miért előnyös trendkövető kereskedővé válni, hogyan azonosítod a piaci irányokat?
Online előadás
Egyszerű, kézzel fogható praktikák, termékek az olajár meglovaglásához.
virág barnabás mnb