Az elmúlt években hatalmas nyomás nehezedett az autóiparra: a globális járműeladások csökkenése, a szigorodó emissziós előírások és az új technológiákra történő átállás mellett olyan kihívásokkal is meg kellett küzdenie az iparági szereplőknek, mint a vevői igényék gyors változása, az új belépők által támasztott egyre erősebb verseny. Ebben a pokolian nehéz időszakban jelent meg teljesen váratlanul a koronavírus-járvány, amelynek megfékezése érdekében elképesztően szigorú intézkedéseket hoztak a világ számos országában. Az autók iránt mutatkozó kereslet drámai csökkenése, a beszállítói láncok megszakadása és a termelő üzemek kényszerű bezárása alapjaiban rengette meg a „just in time”, „just in sequence” stratégiákra épülő autóipart.
Bár a kezdeti sokk után az üzemek újranyitása megtörtént és a termelés felfuttatása már javában zajlik a magyar autóiparban is, jelentősebb visszaesés várható a szektorban. A Járműipar 2020 online konferencia résztvevőinek több mint fele számít arra, hogy
a magyar autóipari vállalatok termelés idén átlagosan több mint 20 százalékkal fog zuhanni a koronavírus-járvány miatt 2019-hez képest.
A cikk legfontosabb üzenetei:
- Sokak szerint több, mint 20 százalékkal zuhanhat a magyar autóipar termelése
- Drasztikus mértékű elbocsátásokra nem kell viszont számítani
- Nagy szükség van az állami támogatásokra, egy roncsautó program bevezetésére
- A magyar autóipar akár nyertese is lehet a koronavírus-válságnak, javulhat a versenyképessége
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!