Az elmúlt években hatalmas nyomás nehezedett az autóiparra: a globális járműeladások csökkenése, a szigorodó emissziós előírások és az új technológiákra történő átállás mellett olyan kihívásokkal is meg kellett küzdenie az iparági szereplőknek, mint a vevői igényék gyors változása, az új belépők által támasztott egyre erősebb verseny. Ebben a pokolian nehéz időszakban jelent meg teljesen váratlanul a koronavírus-járvány, amelynek megfékezése érdekében elképesztően szigorú intézkedéseket hoztak a világ számos országában. Az autók iránt mutatkozó kereslet drámai csökkenése, a beszállítói láncok megszakadása és a termelő üzemek kényszerű bezárása alapjaiban rengette meg a „just in time”, „just in sequence” stratégiákra épülő autóipart.
Bár a kezdeti sokk után az üzemek újranyitása megtörtént és a termelés felfuttatása már javában zajlik a magyar autóiparban is, jelentősebb visszaesés várható a szektorban. A Járműipar 2020 online konferencia résztvevőinek több mint fele számít arra, hogy
a magyar autóipari vállalatok termelés idén átlagosan több mint 20 százalékkal fog zuhanni a koronavírus-járvány miatt 2019-hez képest.
A cikk legfontosabb üzenetei:
- Sokak szerint több, mint 20 százalékkal zuhanhat a magyar autóipar termelése
- Drasztikus mértékű elbocsátásokra nem kell viszont számítani
- Nagy szükség van az állami támogatásokra, egy roncsautó program bevezetésére
- A magyar autóipar akár nyertese is lehet a koronavírus-válságnak, javulhat a versenyképessége
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!