zalazone
Gazdaság

A ZalaZone számára új lehetőségeket teremtett a járvány - Rohamléptekben zajlanak a fejlesztések

Portfolio
Rohamtempóban épül a zalaegerszegi ZalaZone tesztpálya, amely a jövőben számos új szolgáltatással várja a régi és az új ügyfeleit – jelentette ki Robert Siddi, a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) és a Portfolio közös szakmai online konferenciáján. Az AVL-ZalaZone értékesítési vezetője előadásában beszélt arról is, hogy a koronavírus-járvány megjelenése hogyan hatott a működésükre és milyen új lehetőségeket teremtett számukra.
A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is.
A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet

Robert Siddi előadásának elején ismertette, hol tart most a zalaegerszegi tesztpálya fejlesztése és milyen munkálatok befejezése várható a következő hónapokban. A résztvevők így átfogó képet kaphattak arról, hogy az AVL ZalaZone milyen pályavízióval rendelkezik, milyen pályaelemeken teszi elérhetővé majd a teszteléseket az iparági szereplők számára.

A dinamikai felület, a fékfelületek, a kezelhetőségi pálya, az országút, autóút és autópálya, a nagysebességű oválpálya, a „rossz utak” szakasz, az aquaplaning, az emelkedők, a zajmérő felület, vagy éppen a medencék rengeteg lehetőséget biztosítanak majd a kutatás és fejlesztésre az egyes vállalatoknak. Ráadásul ez nem minden, a Zalaegerszegen felépített Smart City az autonóm és összekapcsolt járművek számára biztosít városi közlekedési körülményeket, mindezt úgy, hogy a jelenleg meglévő tesztpályáknál sokkal többféle települési környezeti, forgalmi, forgalomtechnikai és járműdinamikai vizsgálati körülményt kínál a tesztelésre.

Az AVL-ZalaZone értékesítési vezetője hangsúlyozta azt is, hogy 2023-ra megépül majd az M76-os azon szakasza, amelyen Zalaegerszegről Keszthelyig lehet eljutni, és amelyen heti két alkalommal lehetőségük lesz egy 12 kilométeres útszakaszt bérbe adni tesztelésre.

A jövővel kapcsolatos üzleti terveknél maradva Robert Siddi beszélt arról is, hogy szeretnének teljes körű szolgáltatást nyújtani az ügyfeleiknek. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy az adott iparági szereplőnek nem lesz más dolga, mint az, hogy leadja a járművét és elmondja, milyen teszteket szeretne megcsináltatni. Ezt követően az AVL-ZalaZone elvégezné ezeket és az eredményekkel együtt visszaszállítaná a járművet a megrendelőnek. Tervezik továbbá a sofőrképzés és a vezetési tréningek bevezetését is Zalaegerszegen.

Siddi beszélt arról is, milyen hatása volt a koronavírus-járvány megjelenésének a ZalaZone tesztpálya működésére, márciustól június elejéig nem tudtak vendégeket fogadni, ezt követően viszont élénkülés volt tapasztalható egyrészt annak köszönhetően, hogy más európai tesztpályáknál gyorsabban tudtak újra kinyitni. Másrészt az is szerepet játszott a vendégszám megugrásában, hogy a rivális tesztpályák olyan országokban (Spanyolország, Olaszország) vannak, ahová a gyártók még nem akartak elmenni tesztelni.

Kiemelte, az is a zalaegerszegi tesztpálya malmára hajtja a vizet, hogy a magyarországi vállalatok a belső szabályzataik miatt nem tudnak külföldre menni és ezért a tesztjeiket idehaza végzik el.

Rámutatott, a rivális spanyolországi tesztpálya ugyan újranyitott, viszont jelenleg csak 50 százalékos kapacitáskihasználtsággal tud üzemelni, mert hiányoznak a tesztelők. Ennek hátterében részben az áll, hogy az olyan nagy vevőik, mint például a Porsche, a Volkswagen, az Audi, vagy éppen a Knorr-Bremse, a belső szabályzataik alapján nem mehetnek ebbe az országba. Ugyan ez igaz Olaszországra is, ahol még rosszabb a helyzet, a rendelkezésre álló kapacitásoknak csak a 35 százaléka van kihasználva.

Robert Siddi előadásának végén hangsúlyozta, hogy mindenképpen bizakodásra adhat okot az is, hogy az autóipari vállalatok nem vetették el a nagy projektjeiket, csupán arról van szó egyelőre, hogy a koronavírus-járvány miatt óvatosabbá váltak a szereplők, időben későbbre halasztották a tesztjeiket.

Címlapkép forrása: MTI/Varga György

traders
győr
Orban Viktor keshegyre meno vitak unios tamogatas 200703
teslashutter-20171012
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. október 8.
Budapest Economic Forum 2020
2020. november 10.
Öngondoskodás 2020
2020. november 10.
Portfolio Private Health Forum 2020
2020. november 11.
Energy Investment Forum 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
Online előadás
A legfontosabb indexek, részvények élő elemzése, ötletelés.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
korona_vilag