Ola Källenius nemrég bemutatta a Daimler hosszú távú stratégiáját, amellyel a német autógyártó tavaly kinevezett vezére egyértelművé tette, szakítani kíván a Dieter Zetsche által ráhagyott örökséggel. A Daimler korábbi vezérét sokan dicsérték, mert vízióival a Mercedes-Benzt visszaültette a prémium autógyártás csúcsára, az értékesítési darabszámok tekintetében. Ugyanakkor rengeteg bírálatot is kapott, mert ez idő alatt a jövő autóiparát meghatározó trendek elrobogtak a Daimler mellett és a lemaradás leküzdéséért hatalmas árat kell fizetniük évek óta a nyereségesség oltárán. Mindezek fényében érthető, hogy a Källenius által meghirdetett stratégia középpontjában miért
- Az új technológiák, kiemelten az elektromos- és önvezető autózás
- És a magas értékesítési darabszámtól a minél nyereségesebb működés irányába történő elmozdulás áll.
Előbbi megvalósítása érdekében a tervek szerint a Mercedes-Benz 20 tisztán elektromos és 25 plug-in hibrid modellt dob majd piacra 2030-ig, amelyek az értékesítések meghatározó részét adják majd. De nem csak a modellkínálat alakul át, drámai csökkenés lesz a belsőégésű motorok kínálatában. A vállalat nagy hangsúlyt fektet majd arra is, hogy az elektromos hajtáslánc fő komponenseinek kutatás és fejlesztését házon belül tudja, a kulcsterületeken pedig szoros együttműködést alakítson ki a beszállítóival.
A különböző szoftveres megoldások alkalmazása is egyre nagyobb szerephez jut, legyen szó akár a mesterséges intelligenciával ellátott multimédiás rendszerekről, a vezető támogatásról, vagy éppen az akkumulátorfelügyeleti rendszerről. Természetesen nem maradhattak ki a bemutatóból azok a rendszerek és megoldások sem, amelyek idővel egyre magasabb fokú autonóm vezetést tesznek lehetővé különböző szenzorok, radarok és kamerák segítségével. Ahogy kiderült az is, hogy a Daimler az Nvidiával kíván szorosan együttműködni több meghatározó területen. Ennek pedig azért van jelentősége, mert a jövőben a szoftver lesz a fő vonzereje egy járműnek, látni kell, hogy hamarosan nem az lesz a differenciálás legfőbb eszköze, hogy hány különböző fajta motorral kínálnak egy járművet, hanem hogy milyen szoftver és chip található benne és azt ki szállítja.
Milyen témákat ölel fel a cikk?
- A Daimler új stratégiát hirdetett - Szakítanak Dieter Zetsche örökségével
- A középpontban a nyereségesség és az elektromobilitás áll majd
- Az új stratégia tovább erősíti a magyar operációt
- Nagy kérdés viszont, mi lesz így a sorsa a félbehagyott kecskeméti Mercedes-gyárnak?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!