Száguld az elektromosautó-gyártók részvényeinek piaca
Az idei év egyik legnépszerűbb befektetése az elektromos autó részvény és ez nem csak a Teslát jelenti, hanem annak vélt vagy valós riválisai is kiválóan teljesítettek az elmúlt időszakban. Ezek közé tartozik tehát a Tesla mellett az Xpeng, a Li Auto, a BYD és a Nio is többek között. Az év eleje óta az alábbi a teljesítmény (az Xpeng és a Li Auto csak nyáron került tőzsdére, így esetükben az IPO óta mutatott hozam szerepel az év eleji helyett):

Az elektromosautó-gyártók mostani ralijának több oka is van:
- Kedvező vállalati gyorsjelentések: az Xpeng múlt héten tette közzé első, tőzsdei cégként jegyzett negyedéves gyorsjelentését, a társaság árbevétele négyszeresére nőtt év/év alapon, bár továbbra is veszteséges. Egy napra rá jött a Li Auto jelentése is, ami szintén magasabb eladásokról számolt be és még nyereséges is volt. Tegnap pedig a Nio teljesítette felül az előzetes várakozásokat.
- Joe Biden nyerte az amerikai elnökválasztást: az újonnan megválasztott amerikai elnök programjának egyik fő pontja a megújulók és az elektromos autók támogatása. Ennek része lenne 500 ezer új töltőállomás létesítése, vásárlási kedvezmények és hasonlók.
- Magas korreláció a részvényárfolyamok között: több esetben már specifikus vállalati hírre sincs szükség, hanem elég az is a magasabb árfolyamhoz, ha egy versenytárs jó eredményekről számol be. Ennek egy szép példája a Li Auto, amelynek árfolyama 27 százalékot emelkedett miután az Xpeng kedvező számokat jelentett.
- Általános „hype” és befektetői szentiment: nyilván az egész EV piac mögött az a megfontolás húzódik, hogy a jövő az elektromos autóké, így a befektetők öntik a pénzt a szektorba, így nem meglepő, hogy sok esetben egészen hajmeresztő árazások alakultak ki. Elég csak a Nikolára gondolni, amely elektromos teherautók gyártását tervezi, ugyanakkor a vállalat értéke még a botrányai után is 8,5 milliárd dollár, tehát a piaci szereplők egyértelműen a jövőt árazzák be.
Jelentett a Nio, még mindig szeretik a befektetők
A Nio kedden tette közzé harmadik negyedéves gyorsjelentését, ami alapján elmondható, hogy a sanghaji központú vállalat az elemzői várakozások felett teljesített, de továbbra is veszteséges maradt.
Miről szól még a cikk?
- Miért emelkednek az EV gyártók részvényei?
- Hogyan teljesített eddig a Nio?
- Mivel érvelnek a shortosok?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!