Az utóbbi években súlyosan érintette a magyar gazdaságot a munkaerőhiány, amely gyakorlatilag minden szektorban érzékelhető volt. Nem meglepő, hogy tavaly decemberben még arról beszélgettünk Marton Klaudiával, a Groupama Biztosító humán erőforrás igazgatójával, hogy hogyan lehet megtartani a jó munkaerőt, hogyan tudja egy cég magához csábítani a dolgozókat. A COVID-19 megjelenése azonban felforgatta a munkaerőpiacot, épp ezért újra beszélgettünk a HR vezetővel, aki elmondta, egy pozíció kapcsán sokkal több érdemi pályázóval találkoznak ma a toborzók, mint egy évvel ezelőtt és kitért arra is, változtak-e a munkavállalók preferenciái, melyek most a vonzó munkahely ismérvei és hogy vajon a vírushelyzet kezelésének módja megváltoztatta-e a dolgozók szemében a munkáltatójuk megítélését.
Tavaly év végén még a munkaerő megtartásról beszélgettünk, az utóbbi hónapokban azonban már látható, hogy a koronavírus-járvány kirobbanása mekkora munkanélküliséget okozott Magyarországon. Milyen hatása van a koronavírusnak a munkavállalókra? Ha csak a saját példánkból indulok ki: egy beszerzői pozícióra a közelmúltban közel kétszázan jelentkeztek közülük...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés