getty, városliget, csónakázótó, liget, tó
Gazdaság

Így nézne ki az autómentes Városliget

Portfolio
A Budapest Fejlesztési Központban a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa és a Kormány döntése alapján megkezdtük a Városliget autómentesítését szolgáló közlekedési fejlesztések előkészítését. Ezzel kapcsolatban három hírünk is van - tette közzé Vitézy Dávid, közösségi oldalán.
  • "A mai napon kiírtuk a közbeszerzést a P+R-parkolóházak tervezésére a Kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál, amely 1500 autósnak ad majd lehetőséget tömegközlekedésre váltani az M3-as autópálya felől."
  • "Aláírtuk a szerződést a Rákosrendező fölötti, Szegedi úti új híd tervezésére, amelyen így külön szinten valósulhat meg a 3-as villamosgyűrű átvezetése Rákosrendező vágányai fölött, valamint szintén itt haladhat majd át a két kerület közötti autóforgalom is, ahogy lesz külön biciklisáv és járda is a gyalogosoknak. Jelenleg itt a közlekedés a sokszor fél órán túl is zárva tartó szintbeli vasúti átjárón keresztül zajlik. A nyertes tervező a Speciálterv lett."
  • "Elindult az autómentes Városliget projektről szóló, a jövőben a fejlesztésről folyamatosan hírt adó honlapunk a www.automentesvarosliget.hu címen, ahol rövidesen kérdőíven is várjuk majd a környéken élők és közlekedők javaslatait."
A főváros legfontosabb beruházásaival kiemelten foglalkozunk a június 10-i Építőipar 2021 konferencián. Részletekért kattints!

Íme a részletes tervek

Több, mint hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon ma akkora forgalom, mint a Petőfi hídon. A Városliget megújításával ezen változtatni kell, Budapest első számú közparkjának autómentesítése a Kormány célja, melyet a Fővárosi Önkormányzat is támogat. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a Kormány ezért 2020 nyarán úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől, és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át - ismertette Vitézy.

Új lakás keresőTOVÁBB AZ ADATBÁZISRA
Béke Residence
38.5–113 m235.9–87.5 M Ft
CSENGERY PALACE
43–122 m247–190 M Ft
Duna Terasz Grande
31–117 m229.9–198.2 M Ft
Metrodom Panoráma
30–147 m221–132.5 M Ft
Waterfront City 1
30–126 m225–192 M Ft
Waterfront City 3
27.56–148.55 m228.5–152 M Ft

A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a Kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő Fürjes Balázs államtitkár irányításával.A 1415/2020. (VII.16.) kormányhatározatban rögzített közlekedéspolitikai célok és intézkedések az alábbiak:

  1. Teljesen autómentessé válik a Városliget, lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. A forgalmi korlátozás a trolibuszokat természetesen nem érinti.
  2. Teljesen autómentes lesz a város ikonikus történelmi tere, a Hősök tere, mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt.
  3. Megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve), a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült, nemrég megnyílt új Dózsa György úti mélygarázs és a tervezett új Mexikói úti P+R látja el.
  4. Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R-parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is. Az új parkolók tervezésére kiírt tender a mai napon jelent meg. A Liget északi határán létesülő Mexikói úti P+R-parkolóházak egyaránt csökkentik majd az átmenő- és a célforgalmat is. Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területére építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület. A parkolóházakból jó lehetőséget kínál a kisföldalatti, a trolibusz és az 1-es villamos a továbbutazásra, természetesen ehhez szükséges a gyalogos- és kerékpáros kapcsolatrendszer átfogó fejlesztése is, mind az átszállások elősegítésére, mind a Városliget elérésének javítására. A parkolóházakat és megközelítésüket mindenképp a Kisföldalatti esetleges meghosszabbítását és új Hungária körúti állomását is figyelembe véve kell megtervezni. A tervezett épületek elhelyezkedésükből adódóan városkapu funkciót töltenek be, az építészeti arculat megfogalmazására a tervezés során külön gondot kell fordítani.
  5. Új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé. A Rákosrendező déli végén tervezett közúti híd villamossal, kerékpársávokkal, járdákkal fogja összekötni a két városrészt, segítve a közlekedésüket, és tehermentesítve a Hungária körutat. A Szegedi út vonalában tervezett felüljárót a BFK azt szem előtt tartva tervezteti meg, hogy ne szolgálja az M3 felől érkező forgalom átáramlását Angyalföld és Zugló belseje felé, az ott élő emberek lakóterületeire. Ezért a vasúti sínek keresztezése mellett lehajtó épül, amely a vasúttal párhuzamosan vezeti el az autókat. Az új híd áttételesen járul hozzá a Városliget forgalomcsillapításához a Hungária körút tehermentesítése révén. Ezt a tervezési munkát végzi majd a most aláírt szerződés keretében a Speciálterv, a szerződés értéke nettó 1,728 milliárd forint, amelyet teljes egészében a Kormány finanszíroz, a Fővárossal megkötött megállapodás szerint.
Portfolio Ingatlan Újlakás-kereső
Westside Residence

Westside Residence

1134 Budapest, Bulcsú 5-9
206 db lakás
30 – 108 m2 alapterület
34.9 – 93.5 M Ft
Átadás:
2021 Év vége

Ajánlatot kérek

Az M3-as autópályán a térségbe érkező autók számának csökkentésére és első lépésben a forgalomnövekedés megállítására természetesen ezek az intézkedések önmagukban nem elégségesek. Ezért az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, gödöllői hév) fejlesztésével, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolókkal együtt kell ezeket az intézkedéseket megvalósítani - a felsorolt fejlesztéseken a BFK jelenleg is dolgozik.

A felüljárón átvezetett villamos az egyik leghatékonyabb fővárosi villamosfejlesztés, a most csonka 3-as villamosgyűrű továbbvezetése révén fontos kapcsolatok jönnek létre a hálózaton. Az új felüljárón folytatódhat a külsőbb pesti kerületek összekötése. A BFK a Bosnyák tér felől érkező villamosvonalat az új hídon és a Szegedi úton át a Béke térig tervezteti meg, itt kapcsolódni fog a Lehel utca – Béke utca tengelyén haladó vonalhoz.

Arról, hogy a villamos onnan pontosan merre, milyen viszonylatként közlekedik majd, a most induló tervezési folyamat során a BFK a BKK-val közösen hoz majd döntést. A cél az, hogy az új villamosvonal a lehető legjobb közlekedési és hálózati kapcsolatokat biztosítsa.A beruházás részeként a 82-es trolibusz meghosszabbítását is tervezi a BFK a Kassai térig, a BKK javaslatára és velük együttműködésben.

A tervezési folyamat elindulásával párhuzamosan kérdőíves igényfelmérést kezdeményezünk majd a most közzétett új honlapon, hogy a környék lakói és az itt közlekedők elmondhassák a véleményüket azokról a közlekedési fejlesztésekről, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy hat évtizeddel ezelőtti hibás döntést korrigálva a Városliget megszabaduljon az autóforgalomtól. A honlap a Kapcsolat fülön keresztül a www.automentesvarosliget.hu címen lehetőséget biztosít a felmerülő kérdések és javaslatok elküldésére már most is - mondta el a BFK vezérigazgatója.

Címlapkép forrása: Getty Images

new york_getty_stock
hadsereg katona tank getty stock
bill melinda gates getty editorial
GettyImages-1182794270
mehekporzasshutterstock
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Vételi, eladási zónák azonosítása, piaci aktualitások
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Üzleti modellező

Üzleti modellező

Hitelkockázati modellező

Hitelkockázati modellező
2021-06-01
HR Revolution 2021
2021-06-03
Financial and Corporate IT 2021
2021-06-08
FM & Hybrid Office 2021
2021-06-09
Hitelezés 2021
new york_getty_stock