Előfizetői tartalom

Alibifoci: miért nem csökken a korai iskolaelhagyók száma Magyarországon?

Radó Péter, oktatáskutató
Az ezredforduló óta az EU közös oktatáspolitikai céljai lassan megújultak, azok az indikátorok azonban, melyek az egyes országok közoktatási rendszereinek sikerességét mérik meglepően stabilak. E mérőszámok között van két úgynevezett kulcsindikátor (headline indicator), melyekhez 2020-ig elérendő közös célértékek kapcsolódtak. Az egyik a diplomás 30-34 évesek aránya, mellyel kapcsolatban a közös cél az országonként és átlagosan 40 százalék elérése volt, a másik pedig a korai iskolaelhagyók, az oktatásból teljes értékű középfokú végzettséggel kilépő 18-24 évesek arányának átlagosan 10 százalék alá csökkentése volt.

E közös célok megvalósulását az unió változatos eszközrendszerrel szolgálja: folyamatosan monitorozza az egyes tagországok teljesítményét, értékeli a kulcsindikátorokhoz kapcsolódó oktatáspolitikai beavatkozásokat, sok tagország részvételével zajló kutatásokat és kísérleti programokat finanszíroz, valamint a strukturális alapok felhasználására kidolgozott tagállami...

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 943 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái