railroad vasút vonat
Gazdaság

Nagyszabású vasúti fejlesztést jelentett be a kormány

MTI
A közlekedési infrastruktúra színvonala meghatározó tényezője a fenntartható növekedésnek, ezért a kormány a következő egy-másfél évtizedben a környezetkímélő és energiahatékony vasutat állítja a közlekedésfejlesztés középpontjába - hangsúlyozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára csütörtökön a Nyugati pályaudvaron, a MÁV saját fejlesztésű, IC+ első osztályú kocsijának bemutatóján.

Hozzátette, a kormány a vasúti járművek minőségi cseréjére kétezer milliárd forintot költ 2030-ig a vasút versenyképességének megerősítése és az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében.

A vasúti járműállomány átlagéletkorát 25 év alá csökkentik, és törekednek az utasigényekhez illeszkedő, hatékonyan üzemeltethető, korszerű járműállomány kialakítására

- mondta az ITM államtitkára. Schanda Tamás rámutatott: a patrióta gazdaságpolitika egyik fontos eleme a hazai kapacitás kiépítése főleg azokban az ágazatokban, amelyekben világszínvonalú termékek előállítására volt képes az ország. Ezzel a nemzetközi piaci pozíciók visszaszerzésén, az exportképes vállalkozások számának növelésén túl az ország önellátási képességét is erősíteni lehet. A védelmi ipar és a buszgyártás mellett ilyen szektor a vasúti járműgyártás - tette hozzá.

Az ITM államtitkára elmondta, hogy az IC+ vasúti járműveket a nemzeti vasúttársaság saját maga fejlesztette és gyártja. A több mint 40 milliárd forintból elkészülő első 90 darab IC+ jármű gazdaságstratégiai, iparpolitikai célokat is szolgál. Az új flotta több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal épül, a gyártás során 250 munkavállalónak ad közvetlenül munkát a vasúttársaságnál, és legalább ugyanennyinek közvetve. A magyar vasúti kocsi mintegy harmadával olcsóbb a piacon elérhető, hasonló tulajdonságokkal rendelkező járműveknél - emelte ki az államtitkár.

Ismertetése szerint az utasok már 55 IC+ kocsival találkozhatnak, ezek közül 20 nemzetközi forgalomban is közlekedhet, 35 pedig másodosztályú, többcélú vasúti kocsi.   

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a korszerű járműpark mellett megfelelő vasútipálya-hálózatra is szükség van. Az IC+ járműcsaládon belül dolgoznak egy modern vezérlőkocsi prototípus létrehozásán, jelenleg a tervezésnél tartanak, várhatóan 2024-ben készül el az első jármű. A MÁV közölte, hogy a vasúttársaság a következő három szombaton, Szolnokon, Debrecenben, Nyíregyházán és Miskolcon mutatja be a teljes IC+ családot az utasoknak.

A címlapkép forrása: Getty Images.

shutterstock új lakás
infláció

Kasza Elliott-tal IBM - elemzés

Október 21-én óriási esett az árfolyama, 20-án 141,9 volt a záró, 21-én 128,33-on zárt, ez majdnem 10%-os esést...

Ricardo Kornai-interjú

Nem emlékszem, hogyan jutottam Michael Parkin 1990-ben megjelent Economics tankönyvéhez, de nyilván úgy vettem. A 12...

Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021.10.19
Budapest Economic Forum 2021
2021.11.18
Portfolio Property Awards 2021
2021.12.09
Agrárszektor Konferencia 2021
2021.11.18
Global trends in Banking 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Vezető felügyelő

Vezető felügyelő
Online előadás
Első lépések a tőzsdei befektetés terén.
Könyv
Alapmű mindenkinek, akit érdekel a tőzsde világa.
meetingmegbeszélés