FONTOS Uniós források: hét tagállam is ellenezte, hogy utaljanak Magyarországnak
 
Előfizetői tartalom

Oktatáspolitikai forró krumplik: mi legyen az egyházi iskolákkal?

Radó Péter, oktatáskutató
Az európai oktatási rendszerek nagy többségében a közösségi (állami, önkormányzati) tulajdonban lévő iskolák hálózata a domináns, a nonprofit vagy üzleti szervezetek, egyházak és magánszemélyek tulajdonában lévő magániskolák amolyan kiegészítő, kínálatbővítő szerepet játszanak. Ez volt a helyzet Magyarországon is, de ez az előző évtized első felében megváltozott, ami felvet egy csomó megoldásra váró problémát.

2010 óta a magyar állam a folyamatos szereptévesztés állapotában van. A kormány közügyeket kreál olyan magánügyekből, mint amilyen a vallás, a gyerekvállalás, a nemi és nemzeti identitás vagy a lakóhely megválasztása, ugyanakkor magánügyekké degradál olyan közügyeket, mint például az egészségügyi ellátás, az oktatás, vagy a szegénység problémája. Ebbe a mintázatba...

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

2 223 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái