Előfizetői tartalom

A magyar autógyárakban is még több leállás jöhet - Nehezített pályán lassítani kényszerül a járműipar

Portfolio
Már a koronavírus-járvány is jelentősen befolyásolta a járműipar működését, a komponensek és a chipek gyártását, de most újra üzemek állnak le, tovább csúsznak a szállítási határidők, így a megrendelőknek sok-sok hónapot kell várniuk arra, hogy megérkezzen a járművük. Több más szektorhoz hasonlóan a járműiparnak is egyik legégetőbb problémája az orosz-ukrán háború mellett és azzal összefüggésben a chiphiány, az alapanyaghiány és az energiaárak emelkedése - mondta a Portfolio-nak Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára, aki kiemelte, hogy egyes komponensek gyártása Ukrajnában történik, ahol jelenleg most nagy a bizonytalanság. Feltételezi, hogy a beszállítási problémákat az összeszerelő üzemek bizonyos időn belül meg tudják oldani és a helyzet pár hónap alatt rendeződik majd. Kilián Csaba beszélt Magyarország tőkevonzó képességéről és pozíciónk alakulásáról a globális ellátási láncban.

Mint ahogyan a sajtóban is megjelent, a háború komoly fennakadásokat okozott és hatást gyakorol a járműipari gyárak működésére. Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára feltételezi, hogy ezeket a beszállítási problémákat nagy valószínűséggel meg tudják oldani egy bizonyos időn belül az összeszerelő üzemek az afrikai országokban lévő...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés