A budapesti főpolgármester-helyettes a hvg.hu két beszámolója szerint elmondta, hogy milyen határozati javaslatok kerülhetnek a Főváros Közgyűlés jövő szerdai napirendjére.
Így tehát a parkolási témában az alábbiak körvonalazódnak:
- Egységes lenne az új parkolási rendszer és négy zónára osztanák fel a fővárost, egyelőre nem tisztázott zónahatárok mentén.
- A négy körzetben négy eltérő tarifával számolnak majd, így az elsőben 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni.
- A másodikban 450 forintot kell óránként kifizetni reggel nyolc és este nyolc óra között.
- A harmadikban 300 forint az óránkénti díj reggel nyolc és délután hat óra között.
- A negyedikben pedig 200 forint lesz az óradíj, reggel nyolc és déli 12 óra között.
- Mindez azt jelenti, hogy érdemben drágulna a parkolás, amelynek díja most kerületi helyszíntől függően 175-525 forint közötti.
A tömegközlekedési díjak és pótdíjak kérdésében pedig az alábbiakat mondta:
- A 24 órás napijegyek ára 1650 forintról 2500 forintra emelkedik.
- A 72 órás jegyek ára 4150 forintról 5500 forintra emelkedik.
- Változatlan lesz viszont a diák-, illetve dolgozói bérletek ára.
- Jelentősen drágul a bliccelés is, így míg eddig a helyszíni pótdíj összege 8000 forint volt, ez 12 000 forintra nőne.
- Ha valaki nem tud a helyszínen fizetni, megteheti később is, azonban akkor az eddig megszokott 16 000 forint helyett már 25 000 forintot kell fizetnie.
- Ha pedig valaki harminc napon túl rendezné a bliccelés miatti tartozását, az ezentúl nem 32 000 forintot, hanem 50 000 forintot kell, hogy fizessen.
Kiss Ambrus azt mondta, hogy összesen 800 millió forint bevételt várnak az emelésektől, azonban mindez még korántsem oldja meg a BKK gondjait. Jelezte, hogy ha az ország összes tömegközlekedési eszközére csupán 3500 forintba kerülne a bérlet, mint amit a kormány elkezdett vizsgálni, akkor elkérnék a buszok kulcsait a sofőröktől és "az ötletgazda asztalára tennénk". Szerinte ez a modell csak akkor lenne alkalmazható, ha a kormány támogatással segítené a budapesti tömegközlekedést.
Címlapkép forrása: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba. Budapest, 2022. január 2.Az Épített Világörökség részét képező budai várnegyed Úri utcájának déli végén álló, műemléki védelmet élvező, felújított épületek előtt turisták sétálnak egy enyhe téli napon. Az utca mindkét oldalán az ott lakók járművei parkolnak.