Az RTL-nek nyilatkozó vezetésoktató szerint a szimulátor több szempontból is jó. Például olyan veszélyes helyzetek kezelését is lehet gyakorolni, amelyeket a közlekedésben nem. Kérdéses, hogy mennyi iskola engedheti meg majd magának az akár 8-10 milliós eszköz vásárlását, illetve az is, hogy ez mennyire hathat a jogosítvány árára.
A vezetésoktató ez a plusz szolgáltatás növelné a díjakat, továbbá arról is beszélt, hogy az óraelszámolás percalapú lesz.
Az oktató szerint ha az új rendszer bonyolítja az adminisztrációt, akkor lesznek oktatók, akik a pálya elhagyása mellett dönthetnek, pedig már így is kevés az oktató.
A Technológiai és Ipari Minisztérium az RTL megkeresésére azt írta, hogy a szimulátorok alkalmazása nem kötelező, de a korszerű eszköz beruházási költsége nagyjából megegyezik egy oktató autó árával, a fenntartási költsége pedig jelentősen alacsonyabb. A tárca közlése alapján a részletek kidolgozása folyamatban van, a szimulátoros képzések leghamarabb egy év múlva indulhatnak.
Címlapkép forrása: Getty Images