A vasútársaság először arról adott tájékoztatást, hogy Szárligeten megsérült a felsővezeték, az állomáson várhatóan 13:40-től a hiba elhárításáig, 30-60 percig nem közlekedhetnek a vonatok. Ennek eredményeként a Győrből 12:38-kor Szárligetre indult S10-es vonat (4845) csak Tatabányáig, míg a Szárligetről 14:07-kor Győrbe induló S10-es vonat (4844) csak Tatabányától közlekedett.
Az érintett nemzetközi vonatok a fennakadás végéig várakozásra kényszerültek, menetidejük meghosszabbodott.
Később viszont már arról számolt be, hogy 14 órára Szárligeten megjavították a felsővezetéket, így ismét a felújítás alatt érvényes rend szerint közlekedhetnek a vonatok.
Legfrissebb posztjában pedig már azt jelezte a MÁV: a Liszt Ferenc EuroCity (EC 145) 70 perces késéssel érkezett a határállomásra, emiatt csak Budapest-Kelenföldig közlekedik. Utasai az M4-es metróval juthatnak el a Keleti pályaudvarra. A szerelvényforduló miatt a Keleti pályaudvarról 16:40-kor induló Semmelweis EuroCity (EC 148) Kelenföldig FLIRT motorvonatként közlekedik. Ezért Kelenföldön át kell szállni az utasoknak az eredeti szerelvénybe.
A területre rálátó szakértő a Telexnek úgy nyilatkozott, hogy a hibák hátterében az is állhat, hogy a működő pályán egy irányba mentek a vonatok évtizedek óta, most viszont hirtelen két irányba mennek, ez pedig azt eredményezhette, hogy nem volt idő tesztelni, hibákat javítani az adott szakaszon.
Ahogy arról vasárnap a Portfolio is beszámolt, Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vonalon hétfőtől jelentősen módosult a menetrend a Biatorbágy és Szárliget közötti pályafelújítás következtében. A győri fővonalat érintő felújítás miatti vágányzár első üteme szeptember 18-tól október 26-ig tart.
A címlapkép illusztráció. A címlapkép forrása: Getty Images