Előfizetői tartalom

Tovább drágult a Budapest–Belgrád-vasútvonal, de végül még ennél is sokkal drágább lehet

Portfolio
Több mint 5,4 milliárd forint többletforrást kap a Budapest–Belgrád-vasútvonal – írja a hvg.hu a csütörtök este megjelent Magyar Közlöny alapján. Közben a Telex arról írt, hogy a biztosítórendszert a kínai fél nem tudja megcsinálni uniós szabványok szerint, ezért másik kivitelezőt kell keresni, ami miatt még drágább lehet az építkezés. De az is lehet, hogy végül nem is a tervezett 160 km/órával, hanem csak 100 km/órával közlekednek majd a vonatok, ha nem sikerül kiépíteni a rendszert. A lap információi szerint az ügy odáig jutott, hogy Orbán Viktor októberi kínai útján is szóba fog kerülni a kérdés.

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a Szeged-Rendező–Röszke–országhatár vasútvonal rekonstrukció projekt eddig 45 milliárd forintos költségét emelik meg újabb 5,4 milliárd forinttal. Az emelésre azért van szükség, mert a Soroksár és Kelebia közötti szakaszon bevezetendő vágányzár idején is biztosítani kell a teherforgalmat Magyarország és Szerbia között...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés