A februári adatok egy sor ingadozó hónapot követnek. Decemberben egy gyenge karácsonyi szezon után 3,5 százalékos visszaesést regisztráltak, míg januárban az értékesítés volumene 3,6 százalékkal nőtt.
Alex Kerr, a Capital Economics közgazdásza szerint ezek az adatok tovább erősítik azt a nézetet, hogy a kiskereskedelmi aktivitás és talán a gazdaság egésze is élénkülőben van. Kerr kiemelte, hogy az év folyamán várható kamatcsökkentés és a háztartások reáljövedelmének növekedése - amely az alacsonyabb infláció és a társadalombiztosítási járulék áprilisi csökkenése révén következik be - valószínűleg támogatni fogja a reálfogyasztás bővülését.
Az ONS szerint az intenzív esőzések miatt csökkent az élelmiszer- és háztartási cikkek iránti kereslet, ugyanakkor növekedett az online vásárlások száma. A ruházati termékek eladása emelkedett februárban, részben az akciók és új kollekciók vonzereje miatt.
Az előző év azonos időszakához képest az összesített értékesítési volumen 0,4 százalékkal csökkent.
Egy másik pénteki felmérés szerint márciusban nem változott jelentősen a brit fogyasztói hangulat. Azonban több mint két év óta először fordultak pozitívan a háztartások saját pénzügyeik jövőbeli kilátásaival kapcsolatban.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Getty Images