A PitchBook adatai szerint 2023-ban 220 milliárd dollárra értékelt rövidvideó-megosztó platformért kötött bármilyen üzletet követően valószínűleg kikerül a képből a TikTok felhasználói preferenciákon alapuló algoritmusa, amely gyakorlatilag a platform sikerét adta - magyarázta az O'Leary Ventures elnöke a CNBC "Street Signs Asia" című műsorában.
"Ez a legnagyobb szórakoztató és üzleti hálózat Amerikában a jelenlegi formájában, így nagy érdeklődésre tart számot és nagy értéket képvisel" - vélekedett a platformról a stratéga. De nem valószínű, hogy a kínai kormány eladja az algoritmusokat is, a vállalattal együtt,
így amit kapunk, az az értékes hazai TikTok márka és 170 millió felhasználó lesz, adatok nélkül
- mondta O'Leary.
Egy potenciális vevőnek újra kell emulálnia ezeket az algoritmusokat amerikai kóddal, és mintegy közvetítőként kell majd eljárnia, hogy a platformot "TikTok China-ból TikTok U.S.A.-vá" alakítsa át - ez az üzletember magyarázata a 90 százalékos diszkontra a felvásárlási célárban.
Az amerikai képviselőház nagy többséggel elfogadta március közepén azt a törvényt, amely elvezethet a népszerű közösségi videóalkalmazás, a TikTok betiltásához az Egyesült Államokban. Hónapokba telhet azonban, mire a Szenátusban is bármilyen, TikTok-kal kapcsolatos jogszabály napirendre kerül. Egyébként nemrég Steve Mnuchin volt amerikai pénzügyminiszter is érdeklődést mutatott a TikTok megvásárlása iránt, erről itt írtunk.
Címlapkép forrása: Getty Images