Az Oroszország ukrajnai háborúja miatti amerikai szankciók ellenére a szállítások többsége a Washington által engedélyezett mentességi időszakon belül történt. A hetedik tartályhajó, a Szahalin-sziget megkezdte útját Tiencsinbe, miután több mint három hetet töltött Santung tartomány partjainál – írja a Reuters.
Oroszország az Egyesült Államok szigorított szankciói közepette a Szokol-olaj többletével küzd, több millió hordó maradt a raktárakban a fizetési nehézségek és a hajózási cégekkel szembeni büntetőintézkedések miatt. India, amely korábban az orosz nyersolaj egyik legnagyobb vásárlója volt, a szigorodó szankciók közepette csökkentette oroszországi importját, lehetővé téve Kínának, a világ legnagyobb olajimportőrének, hogy növelje a könnyű orosz típusú kőolaj felvásárlását.
A kínai vállalatok, köztük a Sinopec, a PetroChina, a Sinochem, a CNOOC és a santungi független finomítók márciusban Szokol nyersolajat kaptak, ami hozzájárult a hónap rekordmagas tengeri orosz nyersolajimportjához. Ez a behozatal várhatóan eléri a napi 1,816 millió hordót, ami a távol-keleti orosz fajták, köztük a Szokol és az ESPO jelentős vásárlásainak köszönhető.
A legtöbb tartályhajó egy hajó kivételével az amerikai szankciók által biztosított ideiglenes mentességi időszakon belül rakodott ki. Az orosz nyersolajra vonatkozó, a G7-ek által vezetett, 2022 decembere óta érvényben lévő árkorlátozás célja, hogy korlátozza Oroszország pénzügyi forrásait az ukrajnai katonai akcióihoz azáltal, hogy korlátozza a nyugatról szállított szolgáltatásokat a hordónként 60 dollár feletti árú rakományokra. Kína ellenezte az egyoldalú szankciókat, hangsúlyozva a normális kereskedelmi tevékenységek tiszteletben tartásának és védelmének fontosságát.
Címlapkép: Illusztráció – Különböző típusú hajók javításán dolgozik a Huafeng Ship Repair Co., LTD a kínai Zhoushanban, 2024. március 9-én. A fotó forrása: Costfoto/NurPhoto via Getty Images.