A szilárdtest-akkumulátorok, amelyek a jelenlegi akkumulátorokban használt folyékony elektrolit kiváltásával megnövelhetik az e-autók hatótávolságát még sokáig alkalmatlanok leszek a piaci forgalomba hozatalra. A technológia olyan iparági szereplők figyelmét keltette fel, mint a Toyota, amely 2027-ig az új autóiba építené ezeket, de Zeng szerint tarthatatlan ez az ütemterv, hiábba többéve tartó beruházások és kutatások, azok ellenére is sok kihívást nem tudta még megoldani.
A CATL vezére hangsúlyozta, hogy a jelentős előrelépéshez az ionátvitellel és az akkumulátor töltés közbeni tágulásával kapcsolatos akadályok leküzdésére lenne szükség. Ezen túlmenően a biztonsági aggályok, különösen a lítium nedvességgel való reakcióképességével kapcsolatos aggályok továbbra is megoldatlanok.
A Magyarországon beruházó kínai gyártó, amely jelentős részesedéssel rendelkezik az elektromos járművek akkumulátorainak globális piacán, alternatív cellatechnológiákat vizsgál, beleértve a nátrium-ionos és kondenzált anyagú akkumulátorokat, amelyek ígéretes energiatárolási képességekkel kecsegtetnek. Zeng az akkumulátorgyártáson túlmutató ambíciókat is megfogalmazott, és a CATL részvételét olyan szélesebb körű fenntarthatósági kezdeményezésekben képzeli el, mint az energiaátvitel és az energiatermelés.
A terjeszkedési törekvések ellenére a CATL tervei geopolitikai kereszttűzbe kerültek, különösen az Egyesült Államok miatt. Az USA-ban bár tervezték, végül nem építenek üzemet, helyette Zeng szerint majd licencben adják át a technológiát amerikai partnereiknek.
Zeng tartózkodott attól, hogy részleteket közöljön az olyan neves autógyártókkal kötött megállapodásokról, mint a Ford és a Tesla, hangsúlyozva, hogy a vállalat a minőségi akkumulátorok szállítására összpontosít, miközben a befektetések megfelelő megtérülésére törekszik.
Címlapkép: Robin Zeng, a Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) elnöke egy interjú során Hongkongban, 2024. március 25-én, hétfőn. A fotó forrása: Paul Yueng/Bloomberg via Getty Images