Az Egyesült Királyság Társadalmi és Gazdasági Kutatóintézetének a hónap elején közzétett kutatása szerint azok a gyerekek, akik bizonyos típusú problémás viselkedést tanúsítottak az iskolában, beleértve a dühkitöréseket és a mások szekálását vagy zaklatását, 40 éves korukban magasabb jövedelemmel rendelkeztek. Az iskolai "magatartási problémákkal" küzdő gyerekek a munkával való elégedettségükről is pozitívabban számoltak be.
Eközben azok a gyerekek, akiknek gondot okozott a figyelemfelkeltés és az osztálytársaikkal való kapcsolatépítés, rosszabbul teljesítettek a munkaerőpiacon, és mind a munkával, mind az élettel kevésbé voltak elégedettek.
A tanulmány az 1970-es British Cohort Study adatait használta fel, hogy összehasonlítsa a tanárok által 10 és 16 éves korukban jelentett viselkedések és készségek skáláját az iskolai végzettséggel, a keresettel, a munkaidővel és a betöltött munkakörrel egészen 46 éves korukig.
A szerzők szerint az eredmények arra utalnak, hogy újra kell gondolni, hogyan fegyelmezik az iskolák a gyerekeket.
Lehetséges, hogy amit gyakran agresszív viselkedésként azonosítanak, az a versenykörnyezetre adott adaptív válasz
- írják.
Címlapkép forrása: Warner Bros