A cég első embere szerint a tavalyi évben a vásárlók inkább jellemzően megtakarítottak, az emberek főleg csak élelmiszert vettek, de idén a jó idő meghozza a vásárlási kedvet. A vásárlók hangulatára 3-ast adott egy 5-ös skálán.
Ezzel némiképp bizakodóbb, mint Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. elnök-ügyvezető igazgatója, aki az általános bizalmi hangulatot kettesre értékelte. A cég vezetője megerősítette, hogy lassabban indult az év, mint arra számítottak.
Az állam szerepvállalásáról is kérdezték Heiszler Gabriellát, hiszen most nem feltétlenül barátságos az állami szabályozási környezet: a Spar a középpontban van.
A cégvezető egy két hét múlva esedékes sajtókonferenciára ígért további részleteket.
A konkurencia kapcsán Lucenko Viktória elmondta, a vásárlóért dolgoznak, és
a vásárló nyerhet abból, ha a nagyvállalatok egészségesen versenyezhetnek egymással.
Az orosz diszkontlánc, a Mere érkezésével kapcsolatban Lucenko Viktória arról beszélt, hogy nehéz életben maradni ezen a piacon de ők is nyitnak a hard diszkont irányába, például Romániában nyitottak most ilyen egységet. Az orosz diszkontnak önmagában nem hiszi, hogy túl nagy szerepe lesz itthon.
Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a panelbeszélgetésen azt emelte ki, hogy leginkább a kiszámíthatóság hiányzik a magyar működési környezetből.
A külföldi identitású cégek dinamikusabban nőnek, mint a magyarok. A döntések mögé erőteljesebben kellene bevonni a szakmát,
akár pozitív diszkriminációt is megérdemelnének a magyar cégek
- fejtette ki Várkonyi Balázs, a Vatera és Jófogás ügyvezető igazgatója.
Címlapkép forrása: Portfolio