Portfolio signature

Így csalnak ki belőlünk rengeteg pénzt - Hogyan lehet kivédeni?

Portfolio
Milliárdokat csalnak ki világszerte az online térben a bűnözők a gyanútlan fogyasztóktól és a nem megfelelő védelmi rendszerrel rendelkező vállalatoktól, a csalók egyre kifinomultabb megoldásokhoz folyamodnak, amelyekkel ellophatják a felhasználói adatokat és egyéb módokon károsíthatják meg őket. De pontosan mekkora is a kár, és melyik nagyvállalat munkatársainak adják ki magukat a legtöbbször a kibertér bűnözői, és milyen háttérsztorival érik el, hogy megkaparintsák az értékes adatokat?
Hasonló témákról is szó lesz a Portfolio június 11-ei Financial IT rendezvényén. Regisztráció és részletek itt!

Mikor érdemes gyanakodni?

Az amerikai kiberbiztonsági vállalat Proofpoint tanulmánya szerint az online csalások nagyon gyakran adathalászaton keresztül történnek, amikor a csalók olyan üzeneteket vagy e-maileket küldenek, amelyekben legitim vállalkozásnak adják ki magukat, és különböző problémákra hivatkozva érzékeny információkat kérnek a felhasználóktól. A cég szerint ez a fajta támadás a kiberbűnözés egyik leggyakoribb típusa, a rohamos terjedése annak tudható be, hogy rendkívül hatékonynak bizonyult az elmúlt években.

A kibertér bűnözői tehát egyre nagyobb fejfájást okoznak a lakosság és a vállalatok széles körének - jó hír viszont, hogy gyakran ismétlődő mintázatokat lehet azonosítani, ezek felismerésének köszönhetően léteznek hasznos eszköztárak, amelyekkel csökkethetjük az áldozattá válásunk esélyét.

Első körben azt érdemes körüljárni, hogy melyik nagyvállalatok munkatársainak adják ki jellemzően magukat a csalók, az ezekről a címekről érkező megkeresésekhez rögtön érdemes fokozottabb óvatossággal viszonyulni. A Proofpoint kimutatása rendkívül beszédes: az esetek többségében valamilyen technológiai céget választanak maguknak a bűnözők, a 15 országban végzett reprezentatív kutatás alapján 2023-ban a csalók által megszemélyesített hét legnagyobb cég közül ha erről a területről származik.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés