Április közepén a Google csaknem 30 alkalmazottját bocsátották el, miután ülősztrájkot tartottak a vállalat kaliforniai irodájában, követelve a Google és az izraeli kormány közötti szerződések megszüntetését.
Nem ez az egyetlen ilyen konfliktus. 2020-ban az Intuit globális szoftvercég vezetői elkezdték keresni a módját annak, hogyan segíthetnék a dolgozókat abban, hogy konstruktívan beszéljenek a politikai kérdésekről. Megfigyelték ugyanis a politikai tematikájú viták számának növekedését, amikor kitört a Covid. A munkavállalók gyakran nem értettek egyet az egészségügyi iránymutatásokkal és a védőoltások beadatásával kapcsolatban, majd George Floyd meggyilkolását követően is heves vitákba bonyolódtak – ekkor már faji kérdésekről. Az Intuit ezt követően szabályozta, hogy miként beszélhetnek alkalmazottaik a megosztó témákról a vállalati kommunikációs csatornákon.
Moderátorokat neveztek ki – főként HR-eseket és vezetőket –, akik a vállalati irányelvek alapján figyelik a cég üzenetküldő csatornáit, hogy jelezni tudják az érintetteknek, ha sértő vagy kirekesztő nyelvezetet használnak, illetve potenciálisan uszító tartalmakat töltenek fel oda.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!