Az elmúlt időszakban egyre több nemzetközi vállalat, a McDonald's-tól a Mercedes-Benzig, negyedéves jelentése szól arról, hogy a fogyasztók világszerte egyre óvatosabbak. A jelenség egyaránt érinti az Egyesült Államokat és Kínát is, bár az okok eltérőek.
Kínában a keresletet az ingatlanpiac rossz helyzete, a romló munkaerő-piaci helyzet és a lassuló gazdaság miatti óvatossági motívum húzza le. Az Egyesült Államokban egyes háztartások, különösen az alacsonyabb jövedelműek, a magas infláció után nehéz helyzetben érzik magukat. Az amerikai munkaügyi minisztérium jelentése szerint júliusban lassult a munkaerő-felvétel, és az amerikai munkanélküliségi ráta 4,3%-ra emelkedett. Ez egyben azt is jelenti, hogy jelenleg a világ fogyasztóinak egy jelentős része nyomás alatt van.

Az, hogy a kínai fogyasztó egyre óvatosabb nem újdonság, viszont az amerikai fogyasztó gyengélkedése új keletű jelenség. Ez pedig a nemzetközi vállalatoknak így már kettős csapást jelent. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a mostani jelentési szezonban számos vállalat figyelmeztetett az eladások gyengülésére, és csökkentette nyereségprognózisát, mindkét országban tapasztalható nehézségekre hivatkozva. Ez még a mostani adatokon nem látszik egyelőre, hiszen a LSEG pénzügyi adatszolgáltató becslései szerint az S&P 500 második negyedéves egy részvényre jutó nyereségének éves növekedése 12,4%-os lesz, 4,9%-os árbevétel-növekedés mellett.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!