Augusztusban a BYD összesen mintegy 370 854 személygépkocsit értékesített, ami 30 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A kizárólag akkumulátoros autók eladásai közel 12 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel ezelőtt, míg a hibrid meghajtású járművek eladásai 48 százalékkal emelkedtek.
A tengerentúlon a BYD augusztusban mintegy 34 451 autót értékesített, amivel idén már 264 869 darab eladott darabnál jár a gyártó. Viszonyításképpen, tavaly egész évben Kínán kívül mindössze 242 765 autót adtak el.
Ha pedig a BYD képes lesz december végéig tartani a havi átlagos értékesítési tempót, akkor a CNBC számításai szerint a vállalat idén valamivel kevesebb, mint 400 000 autót fog eladni Kínán kívül.
Eközben azonban több gyártónál is visszaesett a kiszállítások száma augusztusban:
- A Li Auto augusztusban 48 122 autót szállított ki, szemben a júliusi 51 000-es rekorddal.
- A Huawei technológiát használó Aito 31 216 autót szállított ki a múlt hónapban, ami több mint 10 000 járművel kevesebb, mint az előző hónapban.
- A Nio augusztusban 20 176 autót szállított ki, ami némileg kevesebb, mint júliusban, de már a negyedik egymást követő hónapban meghaladta a 20 000 darabot az eladott autók száma.
- A Geely által támogatott Zeekr augusztusban 18 015 darabos kiszállítást jelentett, ami csökkenést jelent a júniusban eladott 20 206 autóhoz képest.
- Az Xpeng 14 036 autó kiszállításáról számolt be augusztusban, ami új idei csúcsot jelent a gyártó esetében.
- Míg a Xiaomi csak annyit közölt, hogy augusztusban már a harmadik egymást követő hónapban szállított ki több mint 10 000 autót.
Címlapkép forrása: Na Bian/Bloomberg via Getty Images