Griffiths hangsúlyozta, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben nem lehetséges a Tavascan nevű elektromos SUV árának emelése a költségek fedezésére, és a gyártás áthelyezése sem megoldás, mivel a vállalat már jelentős befektetéseket eszközölt a Volkswagen Anhui üzemének kapacitásbővítésébe.
A vezérigazgató rámutatott, hogy a Tavascan-eladások nélkül a Cupra nem tudná teljesíteni az EU által előírt szén-dioxid-csökkentési célértékeket, ami súlyos bírságokhoz és a termelés csökkentéséhez vezethetne.
Ez a vállalat egész pénzügyi jövőjét veszélyezteti
- mondta Griffiths a vámokkal kapcsolatban, majd hozzátette, hogy
Mi nem egy kínai márka vagyunk, amely megpróbálja elárasztani az európai piacot. Az autóink nem a tömegeknek szólnak.
A Cupra esete rávilágít arra az aggodalomra, hogy az EU intézkedései kárt okozhatnak az iparág európai szereplőinek is. A Cupra jelenleg is tárgyalásokat folytat a Bizottsággal, valamint a német és spanyol kormánnyal a tervezett vámok csökkentése vagy eltörlése érdekében.
Címlapkép forrása: Angel Garcia/Bloomberg via Getty Images