Megmagyarázták, hogy miért van gigadugó az M0-áson
Gazdaság

Megmagyarázták, hogy miért van gigadugó az M0-áson

Portfolio
Az M0/M1 csomópont felújítása miatt kialakult forgalmi nehézségekről és a munkálatok szükségességéről adott részletes tájékoztatást a kivitelező MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A nagyszabású rekonstrukció során a teljes útpályaszerkezetet cserélik, mivel az 1994-ben épült szakasz alapja súlyos műszaki problémákat mutat - írja a cég.

Az M0/M1 csomópont az ország egyik legforgalmasabb útszakasza, amelynek felújítása jelenleg jelentős torlódásokat okoz. A kivitelező elnézést kért az okozott kellemetlenségekért, és részletes magyarázatot adott a munkálatok szükségességéről és időtartamáról.

A fúrásos mintavételek és a bontási munkák során kiderült, hogy az 1994-ben készült szakaszon rendkívül rossz az útalap minősége. Sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem megfelelő, ezért a felszíni aszfaltrétegek korábbi cseréje ellenére a burkolat újra és újra tönkrement.

A megoldás összetett: másfél méter mélységben, 1000 méter hosszan, három sávban kell visszabontani és újraépíteni a pálya teljes szerkezetét. A teljes útpályaszerkezet cserét 14600 négyzetméteren végzik el, új vízelvezető rendszert építenek, és helyreállítják a csomópont teherbírását.

A jelenlegi 14 cm-es burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 cm-es aszfaltréteget terítenek le teljes szélességben, 14000 négyzetméteren.

Összesen 7 rétegben kell cserélni, újraépíteni az út teljes szerkezetét.

Az M1 miatt kell sietni

A munkálatok időzítését az indokolja, hogy idén indul az M1-es bővítése, és addigra ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a megnövekedett forgalmat elbírja.

A felújítás időtartamát több tényező is befolyásolja. A 7 különböző réteg lefektetésének technológiai ideje van, és három sávot kell teljesen felújítani úgy, hogy a forgalom legalább egy sávon haladhasson. A terelést, a munkaterület és a dolgozók védelme érdekében betonelemekkel védik, ezek mozgatása pedig időigényes folyamat.

A torlódások megelőzése két forgalmi sáv fenntartásával lenne biztosítható, ez azonban a rendelkezésre álló pálya keresztmetszetében nem lehetséges, mivel így a szükséges beavatkozások nem végezhetők el. A beavatkozásokat csak két ütemben lehet elvégezni, így a forgalom ütemenként csak 1 sávon haladhat, illetve a munkavégzés kb. 1,5 sávon lehetséges egy időben. Az ütemek közé azért nem tudnak szünetet tervezni, mert úgy tovább tartana a munka és kétszer is zárni kellene a csomópontot.

Sok a szabálytalankodó

A kialakult forgalmi helyzetet az is súlyosbítja, hogy az M1-en sokan a főváros felé tartó belső sávból, a táblák, jelzések ellenére szabálytalanul próbálják kikerülni az M0-ra tartó dugót. A tömött, külső sávban haladó kocsisorba nem tudnak jó ütemben besorolni, így meg kell állniuk, emiatt az M1-en a Budapest felé tartó belső sávot is blokkolják, ezzel pedig azt a sávot is megállásra kényszerítik, ami haladhatna. Ez a forgalomfigyelő kamerák képeiből egyértelműen kiderül.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio

Holdblog

Egy despota harca a piaccal

Egy fékeket vesztett rezsim épp visszaél egy fékevesztett helyzettel. Amióta Erdoğan az elnök, a török líra folyamatosan gyengül. Ez a folyamat az elmúlt négy évben... The post Egy despota ha

Kiszámoló

Unicredit ingyenes számlacsomag

Mint mindenki másnak, nekünk is megszüntették a Raiffeisen Gold2 számlacsomagunkat, helyette választhattuk volna az új Prémium számlákat, aminek a legnagyobb hátulütője az, hogy havi egymilli

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
Díjmentes előadás

Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató

Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet