
Az M0/M1 csomópont az ország egyik legforgalmasabb útszakasza, amelynek felújítása jelenleg jelentős torlódásokat okoz. A kivitelező elnézést kért az okozott kellemetlenségekért, és részletes magyarázatot adott a munkálatok szükségességéről és időtartamáról.
A fúrásos mintavételek és a bontási munkák során kiderült, hogy az 1994-ben készült szakaszon rendkívül rossz az útalap minősége. Sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem megfelelő, ezért a felszíni aszfaltrétegek korábbi cseréje ellenére a burkolat újra és újra tönkrement.
A megoldás összetett: másfél méter mélységben, 1000 méter hosszan, három sávban kell visszabontani és újraépíteni a pálya teljes szerkezetét. A teljes útpályaszerkezet cserét 14600 négyzetméteren végzik el, új vízelvezető rendszert építenek, és helyreállítják a csomópont teherbírását.
A jelenlegi 14 cm-es burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 cm-es aszfaltréteget terítenek le teljes szélességben, 14000 négyzetméteren.
Összesen 7 rétegben kell cserélni, újraépíteni az út teljes szerkezetét.
Az M1 miatt kell sietni
A munkálatok időzítését az indokolja, hogy idén indul az M1-es bővítése, és addigra ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a megnövekedett forgalmat elbírja.
A felújítás időtartamát több tényező is befolyásolja. A 7 különböző réteg lefektetésének technológiai ideje van, és három sávot kell teljesen felújítani úgy, hogy a forgalom legalább egy sávon haladhasson. A terelést, a munkaterület és a dolgozók védelme érdekében betonelemekkel védik, ezek mozgatása pedig időigényes folyamat.
A torlódások megelőzése két forgalmi sáv fenntartásával lenne biztosítható, ez azonban a rendelkezésre álló pálya keresztmetszetében nem lehetséges, mivel így a szükséges beavatkozások nem végezhetők el. A beavatkozásokat csak két ütemben lehet elvégezni, így a forgalom ütemenként csak 1 sávon haladhat, illetve a munkavégzés kb. 1,5 sávon lehetséges egy időben. Az ütemek közé azért nem tudnak szünetet tervezni, mert úgy tovább tartana a munka és kétszer is zárni kellene a csomópontot.
Sok a szabálytalankodó
A kialakult forgalmi helyzetet az is súlyosbítja, hogy az M1-en sokan a főváros felé tartó belső sávból, a táblák, jelzések ellenére szabálytalanul próbálják kikerülni az M0-ra tartó dugót. A tömött, külső sávban haladó kocsisorba nem tudnak jó ütemben besorolni, így meg kell állniuk, emiatt az M1-en a Budapest felé tartó belső sávot is blokkolják, ezzel pedig azt a sávot is megállásra kényszerítik, ami haladhatna. Ez a forgalomfigyelő kamerák képeiből egyértelműen kiderül.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio
Trump kemény üzenetet küldött Putyinnak, fontos tárgyalások zajlottak – Háborús híreink szombaton
Trump szerint ő nem felelős a helyzetért.
Kreml: Moszkva kész előfeltételek nélkül tárgyalni Kijevvel a rendezésről
Vlagyimir Putyin a Kremlben fogadta Donald Trump különmegbízottját.
Nagyon olcsó elektromos autót dobnak piacra, a vásárlók szerelhetik össze
Az alap verzió eléggé fapados lesz.
Idén akár még kétszer vághat kamatot az EKB
Gediminas Simkus szerint tovább kell csökkenteni a kamatokat.
Kanadai miniszterelnök: Trump tényleg az 51. amerikai állammá tenné Kanadát
Szó szerint kell venni, amit az amerikai elnök mond.
Teljesen alkalmatlannak tartjuk a kormányainkat, aminek már gazdasági ára van
Annyira nem vonnak be senkit a világ vezetői a döntéshozatalba, hogy az emberek teljesen kiábrándultak.
Egy despota harca a piaccal
Egy fékeket vesztett rezsim épp visszaél egy fékevesztett helyzettel. Amióta Erdoğan az elnök, a török líra folyamatosan gyengül. Ez a folyamat az elmúlt négy évben...
The post Egy despota ha
Unicredit ingyenes számlacsomag
Mint mindenki másnak, nekünk is megszüntették a Raiffeisen Gold2 számlacsomagunkat, helyette választhattuk volna az új Prémium számlákat, aminek a legnagyobb hátulütője az, hogy havi egymilli
Lassan, de zöldül a globális villamosenergia-termelés
Kedvező folyamatok látszanak a villamos energia terén is, hiszen a tavalyi termelésnövekedés nyolcvan százalékát már a megújuló energiaforrások és a nukleáris energ
Háromszor annyiból enni tízmilliókba kerül!
Amikor online feljön a kérdés, hogy mennyit költenek az emberek ételre, legtöbbször már nem is válaszolok. Ennek fő oka, hogy a mi családunk költései annyival le vannak maradva a tipikustól (
Zöld hidrogén és ipari kereslet: segíti-e a tagállamok kibocsátáscsökkentését az EU hidrogénstratégiája?
A zöld hidrogén uniós bevezetését a tagállami eltérések, a növekvő költségek és a szabályozási bizonytalanságok lassítják.
Sokszínűség és befogadás: ESG fókuszban a vállalati kultúra
A fenntarthatósági szempontok (ESG - Environmental, Social, Governance) ma már nem csupán a környezetvédelemről és a szabályozási megfelelésről szólnak. A \"Social\" (társadalmi) pillér ugya
Az AI hatása a gazdasági fejlettség egyenlőtlenségeire: előnyt növel vagy lemaradást csökkent?
A kutatások és történelem alapján mely országok lehetnek az AI nyertesei és ez mitől függ? Az egyes országokban eltérő mértékben érvényesülhet az AI potenciális növekedési hatása, amit
A nearshoring jelenség átrendezi a világkereskedelmet - Délkelet-Ázsia lehet az egyik nyertes
A nearshoring trendje révén Vietnám, Malajzia, Indonézia, Thaiföld és India kulcsszereplővé válnak a globális ellátási láncokban, miközben erősödnek a regionális gazdasági és ipari együ


- Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
- Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
- Mától kaphatók az új lakossági állampapírok – melyikbe érdemes most befektetni?
- Brüsszel bekeményít: az EU komolyan nekimegy a belső fenyegetéseknek
- Elhunyt Ferenc pápa - Egy korszak ért véget a katolikus egyházban
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Évtizedek óta nem látott változás az OTP-nél – Mi jöhet most?
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Megállíthatatlan a földek drágulása, de nem mindenki profitálhat belőle
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
Miért járt kétszer Magyarországon Ferenc pápa? És mi lesz az egyházfő öröksége?
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen