Portfolio signature

Így támogatja a magyar adórendszer a villanyautókra való átállást

Az elmúlt években nőtt a belsőégésű motorral felszerelt nagy és nehéz városi terepjárók száma az európai utakon, ami környezet-, klíma- és egészségvédelmi szempontból is nyugtalanító tendencia. Ennek egyik fő oka az, hogy az Európai Unió számos országa csak szerény adózási ösztönzőket alkalmaz az elektromos autók terjedésének támogatására, ezzel az SUV-k felé terelve a vásárlókat - derül ki egy új elemzésből. A megoldást tagállami szinten az adórendszerek átalakítása jelenthetné, uniós szinten pedig az elektromos járművekre vonatkozó kötelező érvényű célokat lenne szükséges meghatározni a nagyvállalatok számára.

A Transport & Environment (T&E) nevű, a tiszta energiát és a fenntartható közlekedést támogató európai szervezet a kontinens 31 országában elemezte és hasonlította össze a gépjárművek adózási rendszereit. Az elemzés szerint a céges autók az EU újautó-piaci értékesítéseinek mintegy 60%-át teszik ki,

ezért ez a szegmens az elektromos járművek iránti kereslet növelésében is a legfontosabb csatornát jelenti.

Az elektromos céges autók vásárlásának pénzügyi ösztönzője a kontinens legnagyobb autópiacán, Németországban az egyik legalacsonyabb egész Európában. Ez már csak azért is probléma, mert a németországi cégautó-eladások teszik ki a helyi újautó-piac több mint kétharmadát és az EU céges autó értékesítéseinek közel harmadát.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés