Portfolio signature

Így támogatja a magyar adórendszer a villanyautókra való átállást

Az elmúlt években nőtt a belsőégésű motorral felszerelt nagy és nehéz városi terepjárók száma az európai utakon, ami környezet-, klíma- és egészségvédelmi szempontból is nyugtalanító tendencia. Ennek egyik fő oka az, hogy az Európai Unió számos országa csak szerény adózási ösztönzőket alkalmaz az elektromos autók terjedésének támogatására, ezzel az SUV-k felé terelve a vásárlókat - derül ki egy új elemzésből. A megoldást tagállami szinten az adórendszerek átalakítása jelenthetné, uniós szinten pedig az elektromos járművekre vonatkozó kötelező érvényű célokat lenne szükséges meghatározni a nagyvállalatok számára.

A Transport & Environment (T&E) nevű, a tiszta energiát és a fenntartható közlekedést támogató európai szervezet a kontinens 31 országában elemezte és hasonlította össze a gépjárművek adózási rendszereit. Az elemzés szerint a céges autók az EU újautó-piaci értékesítéseinek mintegy 60%-át teszik ki,

ezért ez a szegmens az elektromos járművek iránti kereslet növelésében is a legfontosabb csatornát jelenti.

Az elektromos céges autók vásárlásának pénzügyi ösztönzője a kontinens legnagyobb autópiacán, Németországban az egyik legalacsonyabb egész Európában. Ez már csak azért is probléma, mert a németországi cégautó-eladások teszik ki a helyi újautó-piac több mint kétharmadát és az EU céges autó értékesítéseinek közel harmadát.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés