Európa vs Amerika
Az Egyesült Államok és Európa globális vezető szerepet foglal el a belső égésű motorok gyártásában, ami részben azt is megmagyarázza, hogy kerülhetett Kína jelentős lépéselőnybe a villanyautó technológia fejlesztése és gyártása területén az egyébként általános fejlettség tekintetében még előtte járó két gazdasági nagyhatalommal szemben. Az amerikai és európai autóipar ugyanis olyan, erős politikai bázist alakított ki, amely viszonylag elszigetelt a külföldi versenytől, és kevésbé ösztönzi az itteni autógyártókat az új elektromosjármű-technológiákba való befektetésre - mutat rá elemzésében a szervezet.
Azonban amint a globális villanyautó-értékesítések emelkednek, a Kína ágazati vezető szerepével kapcsolatos aggodalmak pedig felerősödtek, Európa és az Egyesült Államok is felpörgette hazai gyártását.
Európában a növekvő kereslet az elektromosjármű-gyártási kapacitás megugrását eredményezte az uniós autóipari szén-dioxid-kibocsátási szabványok 2019-es elfogadása óta, amit gyakran nemzeti támogatások is elősegítenek. Az Egyesült Államokban a villanyautó-gyártási kapacitás az inflációcsökkentési törvény (IRA) 2022-es elfogadását követően indult jelentősebb bővülésnek, de a kapacitás az európai értéknek jelenleg csak kevesebb, mint kétharmada.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!