Újabb részletek derültek ki az M7-es főszezoni felújításáról
Gazdaság

Újabb részletek derültek ki az M7-es főszezoni felújításáról

Portfolio
Az M7-es autópálya felújítása jelenleg is zajlik, annak ellenére, hogy az elmúlt napokban rendkívül meleg időjárás nehezítette a munkavégzést - írja az MKIF a Facebookon.

Jelenleg az M0 és Balatonvilágos közötti szakaszon két helyszínen folytatódnak a korábban megkezdett munkálatok:

  • Martonvásár térségében (28-35 km között): a várható befejezés július 10-11.
  • Lepsény térségében (64-73 km között): a várható befejezés július 3-4.

Mindkét szakaszon a kötő- és kopórétegeket cserélik ki. Ezeken a helyeken 7, illetve 9 kilométer hosszan zajlanak a munkálatok, amely során különös figyelmet fordítanak arra, hogy az új és a régi burkolat találkozásánál a szintkülönbség ne haladja meg a 3 millimétert.

A munkavégzés a hét minden napján - így hétvégén is - zajlik, hogy a felújítások minél hamarabb befejeződhessenek. A terelés ellenére a forgalom a Balaton felé két sávon haladhat, míg Budapest irányába az M7-es háromsávos szakaszán továbbra is mindhárom sávot használhatják az autósok.

Miért van terelés, ha nem dolgoznak éppen?

Az ilyen esetek mögött technológiai idők és munkafázisok állnak, amelyek betartása kulcsfontosságú a hosszú távon is minőségi útburkolat elkészítéséhez - magyarázza az MKIF.

A burkolatcserét szigorú munkafolyamatok szerint végzik, amelyek a következő lépésekből állnak:

  1. A régi burkolat eltávolítása:aA régi burkolatot lemarják, a széleket megvágják, hogy a későbbi hengerlés során az új aszfalt ne nyomódhasson ki.
  2. Felület tisztítása: a port eltávolítják, mivel a következő lépéshez száraz felületre van szükség.
  3. Bitumenes emulzió felvitele: ez kb. 12 óra alatt szárad meg.
  4. Friss aszfalt terítése: az új aszfaltot 170 °C-os hőmérsékleten terítik le. A rétegek között akár 12-24 órás hűlési időre is szükség lehet.
  5. Burkolati jelek festése: ez csak 60 °C alatti aszfaltra végezhető el.
  6. Vízszigetelés: a régi és új burkolat találkozásához bitumenes szalagot helyeznek, hogy megakadályozzák a víz beszivárgását.

Csak ezeknek a lépéseknek a befejezése után lehet lebontani a terelést, és megnyitni az új pályaszakaszt a forgalom előtt.

Felhívják a figyelmet arra is, hogy a munkálatok idején kiemelten fontos a KRESZ szabályainak betartása, különösen a sebességhatárok és a követési távolság tekintetében.

Egy 10 kilométeres terelésben mindössze 2-3 percet veszítünk.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio

Holdblog

Donald, a 001-es ügynök

Nagy lendülettel és talán még nagyobb reményekkel indult Donald Trump második elnöksége. Értékeljük az eddigi eredményeket, lássuk, mi valósult meg a várakozásokból és mi nem.... The post

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megjelent a kormány új ingyenhitele, élelmes magyarok tízezrei mozdultak rá azonnal
Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Díjmentes online előadás

Számolj háromig és start!

Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Portfolio Sustainable World 2025
2025. szeptember 4.
REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum
2025. szeptember 17.
Portfolio Future of Finance 2025
2025. szeptember 18.
Portfolio Private Health Forum 2025
2025. szeptember 30.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet