A Stellantisnak is fájni fognak az új vámok
Gazdaság

A Stellantisnak is fájni fognak az új vámok

MTI
A Stellantis autóipari konszern a második fél évben is jelentős terhekkel számol az amerikai vámpolitika miatt. Miután az első hat hónapban már 0,3 milliárd eurós költsége keletkezett, a második fél évben további 1,2 milliárd euró merülhet fel - közölte a vállalat Amszterdamban kedden.

A többek között a Peugeot, Fiat, Chrysler és Opel márkák anyavállalata már az első hat hónapban több milliárd eurós veszteségről számolt be

. A veszteséget elsősorban a modellprogramok leállítása, valamint a gyártási platformokra és a vállalat átszervezésére elszámolt leírások okozták.

Az új vállalatvezető, Antonio Filosa az Egyesült Államok és az EU között létrejött vámmegállapodás után a napi üzletmenet javulását várja az év hátralévő részében. Így a forgalom az első fél évhez képest növekedni fog.

A különleges hatásokkal kiigazított működési nyereségarány az alacsony egy számjegyű százalékos tartományban lesz. Az első félévben ez csak 0,7 százalék volt. A szabad pénzeszközök alakulása is javulni fog: hat hónap alatt a Stellantis ipari üzletágában - a pénzügyi szolgáltatások nélkül számolva - körülbelül 3 milliárd euró készpénzt emésztett fel.

A Stellantis jelentésében megerősítette a napi üzletmenetből már ismert kulcsadatokat: a forgalom 13 százalékkal 74,3 milliárd euróra esett vissza. A második negyedévben az eladások 6 százalékkal 1,4 millió járműre csökkentek. Az első fél évben ez 7 százalékos csökkenést jelentett, alig 2,7 millió járműre. A vállalat elsősorban az korábban a Stellantis számára rendkívül jövedelmező észak-amerikai piacon szenvedett további veszteségeket.

A rendkívüli tételek nélkül számított üzleti eredmény egy év alatt 8,5 milliárd euróról mindössze 540 millió euróra olvadt, ami 94 százalékos csökkenést jelent. Az egy évvel korábbim, 5,6 milliárd eurós nyereség után az első hat hónapban 2,3 milliárd eurós veszteséget könyvelhetett el a vállalat.

A több márkát magában foglaló konszern már régóta válságban van, mert az észak-amerikai kontinensen már nem tudják a szokásos módon értékesíteni nagy SUV-jaikat és pickupjaikat. Ez az egykor nagy befolyással rendelkező vezér, Carlos Tavaresnek is az állásába került.

A Stellantis a francia PSA-csoport és az olasz-amerikai Fiat-Chrysler-konszern fúziójából jött létre. Az Egyesült Államok piacán a konszern 14 járműmárkájából négy van jelen, a Chrysler, a Dodge, a Jeep és a Ram. Az értékes SUV-k és pickupok üzletága hosszú ideig biztosította, hogy a Stellantis nyereségének oroszlánrészét az Egyesült Államokban termelje ki.

Címlapkép forrása: Stefano Guidi/Getty Images

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

Ez is érdekelhet