Nagy változások jönnek a felújított 4-6-os vonalán
Gazdaság

Nagy változások jönnek a felújított 4-6-os vonalán

MTI
Péntektől újra a teljes vonalon járnak a 4-es és a 6-os villamosok a fővárosban, ezzel egy időben a közúti korlátozások is megszűnnek. A Szent István körúti vágányfelújításnak köszönhetően csendesebb és gyorsabb lett a világ egyik legforgalmasabb villamosvonala - közölte a BKV Zrt. és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A közös közlemény szerint az előnyben részesített villamosközlekedés, a 60 másodperces lámpaciklus bevezetése és a napközbeni járműtakarítás mind hozzájárul ahhoz, hogy a körúti közösségi közlekedés versenyképes legyen. A fejlesztések a Nagykörút megújítását célzó hosszú távú stratégia részét képezik.

Augusztus 1-jére befejeződik a Szent István körúti vágányok felújítása, a hónap elejétől ismét teljes vonalon, a dél-budai végállomások és a Széll Kálmán tér között közlekednek a 4-es és a 6-os villamosok.

A felújítás végeztével a közúti forgalom is helyreáll a Szent István körúton: a buszok, a kerékpárosok és a gépjárművek újra az összes forgalmi sávot használhatják majd.

A nyári hónapokban, a BKV Zrt. beruházásában modern, nagy teherbírású úgynevezett sínkörülöntéses vágány épült a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A sínek rögzítését Magyarországon egyedülálló módon egyedi automata berendezéssel végezték. A felújított szakaszon hozzávetőleg 350 köbméternyi betont használtak az alap megerősítéséhez, és több mint száz, előre gyártott nagypanelt fektettek le - ismertették.

Kiemelték, hogy a felújítás a munkavégzést nehezítő szélsőséges időjárási körülmények ellenére is határidőre befejeződött. Kisebb, a nappali villamosközlekedést nem érintő utómunkák még várhatók a szakaszon: hézagkiöntés a vágányzónában, kisebb burkolat-helyreállítások, burkolatjelek felfestése.

A modern technológiának köszönhetően megszűnik a korábbi ideiglenes, óránkénti 20 kilométeres sebességkorlátozás, halkabbá és gyorsabbá válik a Combino villamosok közlekedése.

Folytatódik a villamosgyorsítási program

Augusztustól a reggeli és délutáni csúcsidő közötti időszakban, 10 és 13 óra között úgynevezett 60 másodperces lámpaciklus működik a Nagykörúton. Ez egyenletesebb és akár 1 perccel gyorsabb menetidőt biztosít a villamosoknak.

Folytatódik a telephelyeken elvégzett, rendszeres járműtakarítások mellett a májusban teszt jelleggel elindított napközbeni villamostakarítási program is a nagykörúti villamosok vonalán. Hajnaltól kora délutánig a Széll Kálmán téren napközben is takarítják a járműveket: összegyűjtik az utastérben hagyott hulladékot, áttörlik a kapaszkodókat, és olyan anyagokat használnak, amelyek frissítik az utastér levegőjét.

A közlemény szerint a Fővárosi Önkormányzat és a BKK stratégiai célja a Nagykörút megújítása. A komplex városrehabilitációs programnak nemcsak a közterületek megújítása vagy a körút arculatának felfrissítése a célja, hanem a körúti villamosvonalak további fejlesztése gyorsabb, halkabb és tisztább járművekkel.

Címlapkép forrása: MTI Fotó/Hegedüs Róbert

Holdblog

A pisztácia királyai

Lamentáltunk az irodában egy ideig, hogy a pisztácia vajon "örökzöld" téma-e. Mindenesetre, ha nem is, örömhírrel jövünk: a Bloomberg ágazati körképe szerint az amerikai gazdák... The pos

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

Ez is érdekelhet