FONTOS Légy résen, ha van dollárban pénzed
A BMW-gyár indulása előtt alaposan felpörögtek a logisztikai fejlesztések Debrecenben
Gazdaság

A BMW-gyár indulása előtt alaposan felpörögtek a logisztikai fejlesztések Debrecenben

Portfolio
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a BMW debreceni gyárának logisztikai háttérfejlesztése: a tervezett gyárindulás előtt közel két hónappal befejeződött a 12 milliárd forintot meghaladó vasúti terminál építése az Észak-Nyugati Gazdasági Övezet melletti Macsi Ipari Parkban - számolt be a VG.

A kizárólag költségvetési forrásból megvalósult beruházás részeként elkészült egy 720 négyzetméteres, tűzi víztározóval és kamerarendszerrel ellátott irodaépület egymilliárd forint értékben. További 11,6 milliárd forintból nyolc vágányt építettek ki részben párhuzamos elrendezésben, közel 13 kilométernyi vasúti felsővezetékkel, üzemi gyalogos-felüljáróval, valamint közúti beléptető és ellenőrző rendszerrel kiegészítve.

A fejlesztés azonban még nem teljes: a terminál technológiai fejlesztése két portáldaru rendszerbe állításával folytatódik, és a BMW szomszédságába tervezett intermodális terminál részeként a kamionterminálra még csak most keresik a kivitelezőt.

Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium út- és vasútfejlesztésért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy a most átadott beruházás elsődleges célja nem a vágányhálózat fejlesztése volt, hanem a mindennapi működés színvonalának emelése, "magasabb fokozatra kapcsolása".

A debreceni térségben zajló vasúti fejlesztések összértéke ugyanakkor rendkívül jelentős:

118 milliárd forintból több mint 41 kilométernyi vasútfejlesztés valósul meg.

A helyettes államtitkár kiemelte, hogy ezek a beruházások nemcsak a BMW-t szolgálják ki, hanem a térség, a város és az itt található gazdasági potenciálok támogatását is célozzák.

A vasúti fejlesztési program további elemei között szerepel Balmazújváros állomásának teljes körű átépítése és villamosítása, amely a tervek szerint 2026 májusára készül el. Emellett több szakasz rekonstrukciójának tervezése és kivitelezése is folyamatban van, köztük a Debrecen–Apafa–Mátészalka, a Debrecen–Berettyóújfalu, valamint a Debrecen–Nyíregyháza vasútvonalak fejlesztése.

Papp László, Debrecen polgármestere elmondta, hogy nemrég meghirdették "egy több mint kétszázötven férőhelyes kamionterminál építésének tenderét" is, amely európai színvonalú közúti logisztikai terminálként fogja kiszolgálni mind az északi, mind a déli gazdasági övezet igényeit. A polgármester hozzátette, hogy a terminálhoz egy nagy irodaházat is terveznek, amely tovább segíti a kamionforgalom elterelését a város belső úthálózatáról, így a vasúti és közúti logisztika hatékonyan találkozhat ezen a ponton.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

Alapismeretek gazdaságpolitikusoknak

Zsiday Viktor ad tanácsokat a hazai politikának, mi is lehetne kezdeni valamit a magyar lakáspiaccal, ahol európai mércével kiugróan alacsony az új építések aránya A... The post Alapismeretek g

Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet