Előfizetői tartalom

Ahogy jöttek a vámok, úgy indultak be az áremelések

Portfolio
Az amerikai–uniós vámalku miatt újabb csapás érte a német fogyasztásicikk-gyártókat: az Egyesült Államok által bevezetett 15 százalékos importvám érzékenyen érinti az exportorientált középvállalatokat. Az érintett cégek közül sokan kénytelenek lesznek vagy árat emelni az amerikai piacon, vagy elviselni a csökkenő profitot. A német fogyasztók egyelőre nem számíthatnak áremelkedésre, sőt a boroknál akár árcsökkenés is jöhet – számolt be a Handelsblatt.

A német fogyasztásicikk-gyártók egyre nagyobb nyomás alá kerülnek az Egyesült Államokkal kötött új vámalku következtében, amely csütörtöktől 15 százalékos általános importvámot vezetett be az EU-termékekre. Az intézkedés különösen érzékenyen érinti az ital-, élelmiszer- és kozmetikai szektort, ahol sok cég – köztük a Henkell-Freixenet vagy a Lambertz – jelentős...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Az előfizetés a következőket tartalmazza:

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés