
Az átlagos amerikai évente körülbelül egy hetet tölt forgalmi dugókban - erre a problémára kínál megoldást a Nissan új fejlesztése. A vállalat a Contra Costa Transportation Authority (CCTA) és a Kaliforniai Egyetem (Berkeley) közreműködésével dolgozta ki a Cooperative Congestion Management (CCM) rendszert a szilícium-völgyi fejlesztőközpontjában.
A technológia lényege, hogy az autók közötti kommunikáció segítségével koordinálja a járművek sebességét, így csökkentve a torlódásokat.
A közlekedési mérnökök régóta tudják, hogy a forgalmi dugók részben a vezetési szokásokból erednek: a túl kicsi követési távolság miatt a sofőrök nem látják időben a lassulást, ami hirtelen fékezéshez és dominóhatáshoz vezet.
A CCM rendszerben egy vezető jármű adatokat gyűjt a forgalom üteméről, és továbbítja azokat a többi csatlakoztatott járműnek. A rendszer ezután beállítja a követési távolságot és a sebességet minden csatlakoztatott jármű számára, amelyek 30-60 másodperccel követik a vezető autót. A második járműcsoport így finoman módosíthatja sebességét a torlódás előtt, egyenletes puffert teremtve a mögöttük haladóknak.
A San Francisco-öböl térségében, az Interstate 680-as autópályán végzett 600 mérföldes tesztelés során a CCM szoftverrel felszerelt járművek 85%-kal kevesebb erős fékezést regisztráltak, és 70%-kal kevesebb időt töltöttek álló helyzetben a forgalomban. A technológia emellett csökkentheti a stop-go forgalomban gyakori, követési távolság be nem tartásából eredő hátsó ütközések számát is.
A Nissan tisztában van azzal, hogy nehéz lesz elfogadtatni az újítást, és reméli, hogy a vezetők oktatásával megoldhatja a probléma emberi tényezőjét: "Együttműködésre van szükség. Ha a sofőrök nem fogadják el a megoldást, nehéz lesz bevezetni."
Bár a kezdeményezés célja mindenki életének megkönnyítése, a vállalat nem kényszerítheti az ügyfeleket a szoftver használatára. A Nissan CCM rendszere kísérlet a forgalmi problémák enyhítésére, de a torlódások gyökeres megoldásához - különösen nagyvárosokban - a tömegközlekedés fejlesztésére és a vegyes használatú úthálózatok kialakítására lenne szükség.
Címlapkép forrása: Shutterstock
Csúnya botrány és vezércsere a bankok nagy ellenségénél - Mégis mi történt az európai fintechsztárnál?
Háttérbe vonult az egyik alapító.
Zelenszkij is megszólalt a romániai drónincidens kapcsán
Az orosz katonák pontosan tudják, hová irányítják drónjaikat.
Több száz minőségbiztosítási szabálysértést találtak a Boeingnél
51 millió dolláros bírságot javasolnak.
Keményen üzent az amerikai külügyminiszter
A kérdés, hogy szándékosan küldték-e az oroszok a drónokat Lengyelországba.
Ukrán védelmi miniszter: további területeket veszíthet az ország, ha nem érkezik 120 milliárd dollár
Ennyi kellene a harcok befejezése esetén is.
Kiterjedt csapadékrendszer érkezik, nem sokan ússzák meg szárazon
Hidegfront hoz nagy zuhét.
A munkaszüneti napok elvétele tabu Franciaországban is
Sebastien Lecornu visszavonta elődje javaslatát.
Kelet-Közép-Európa - hogyan tudjuk kontrollálni a saját sorsunkat?
Kelet-Közép Európa jövőjét a rendelkezésre álló erőforrások és képességek, röviden a potenciál határozza meg. A kérdés, hogy a potenciált mennyiben tudjuk felhasználni a régió polgá
Top 10 osztalék részvény - 2025. szeptember
Szeptember másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőz
Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th

Amikor a rosszabb befektetés is megéri
Korábban már írtam arról, hogy mennyire nem szeretem a béren kívüli juttatásokat. Teljesen feleslegesek, elvesznek egy csomó időt, és végeredményben csak azért léteznek, mert adókedvezmény
Milton Friedman és az MMT
Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Otthon Start kamatok, kedvezmények: meglepő különbségek a bankok között!
Az Otthon Start program elrajtolt, a bankok pedig - szinte versenyt futva - igyekeznek rálicitálni egymásra nem csak kamatokban, de kedvezményekben és extra jóváírásokban is. Mutatjuk, mit kínál

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Mi lesz a kormány ötezermilliárdos tervével? Szaporodnak a kérdőjelek
Portfolio Checklist: mikor lesz Paks II-es áram a konnektorunkban?
Erre kevesen számítottak: ő most a világ leggazdagabb embere
Újra hasít az AI-sztori.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
